نوشته شده توسط : پارس زانوس

در روش استفاده از نوار آبیاری، میزان اتلاف آب نزدیک به صفر درصد است. تمام آبی که به خاک ریخته می‌‌شود، نزدیک به گیاهان و مخصوص آن‌هاست. آبیاری از طریق لوله پلی اتیلن به میزان لازم و در جایی که نیاز دارند انجام می‌‌شود. بعد از مدتی، شاهد شکوفایی باغ و گلخانه‌ای هستیم که تا قبل از این با مصرف آب بیشتر، باردهی کمتری داشته است. 

اتلاف آب در این روش به طور محسوسی پایین می‌اید، به‌طوری که بعد از مدتی باردهی گیاهان با توجه به میزان آب مصرفی، رشد خیلی خوبی می‌کنند. همین نشانه کافی است تا میزان اتلاف آب در روش های سنتی را درک کنیم. 


نوار تیپ آبیاری و روش آبیاری منظم کشاورزی

اگر از نوار تیپ آبیاری استفاده می‌‌کنید، حتماً باید گیاهان به صورت منظم کاشته شوند. فاصله‌ها از طریق روزنه‌های نوار آبیاری تعیین می‌‌شوند و باید با توجه به استاندارد این لوله‌ها، گیاهان را بکارید. با این کار، باغ منظمی خواهید داشت که حتی از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد. این نظم به شما کمک می‌‌کند که در فضای کوچک‌تر، گیاهان و محصولات بیشتری داشته باشید. اتفاقی که تا قبل از این ممکن نبود، با نوار آبیاری تبدیل به یک روند در باغ و گلخانه می‌شود.

 

 

 

 

ادامه مطلب در نوار تیپ آبیاری

 

 

 

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله‌ پلی اتیلن ابیاری و آبرسانی به دلیل ساختار پلی‌اتیلنی که دارند، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و در برابر نفوذ عوامل خارجی بسیار مقاوم هستند. امروزه برای جلوگیری از آسیب رساندن به طبیعت و همچنین کاهش هزینه‌های اجرای پروژ‌های عمرانی-آبیاری و آبرسانی، از این نوع لوله‌ه استفاده می‌شود. وجود ویژگی‌های منحصر به فرد در این نوع لوله در مقایسه با سایر لوله‌ها، از جمله لوله‌های فلزی، بتی و سیمانی، چدنی و PVC باعث شده است که استفاده از آن در خطوط انتقال آب به اولین گزینه تبدیل شود.


لوله پلی اتیلن آبرسانی در کشاورزی 

در برابر شرایط سخت محیطی خوب از خودش مقاومت نشان می دهد. در طولانی مدت، هیچ نشتی یا شکستگی یا ترکیدگی خاصی از آن دیده نمی شود. همین موضوع باعث می شود که بتوانیم از این لوله ها در شرایط مختلف استفاده کنیم. در هر شرایط محیطی می توانیم خط لوله پلی اتیلن داشته باشیم و از مبدأ تا مقصد را با اتصالات درست، انتقال آب را به شکل درست انجام بدهیم. حتی فاضلاب های شهری، بیمارستانی و… از این لوله ها نشت نمی کند و به همان جایی منتقل می شود که بتوان آنها را مدیریت کرد. 

 

 

 

ادامه مطلب در معرفی لوله پلی اتیلن آبرسانی و ویژگی‌های آن

 

 

 

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()