نوشته شده توسط : پارس زانوس

روش آبیاری قطره ای یکی از روش‌های آبیاری نوین است که با استفاده از لوله پلی اتیلن و نوار آبیاری می‌تواند ساخته شود. این سیستم، مانند آبیاری بارانی و آبیاری موضعی، زیرمجموعه ای از آبیاری تحت فشار است. آبیاری قطره ای یا موضعی، همان طور که از اسمش مشخص است، آبیاری را در نزدیک ترین محل به گیاه انجام می‌دهد. چنین روشی کمک می‌کند که در فضاهایی که گیاهی وجود ندارد، آبی ریخته نشود. هدر رفتن آب به خاطر بخار شدن آب روی خاک‌هایی است که گیاهی وجود ندارد. در نتیجه وقتی چنین فضایی وجود داشته باشد، آب بی دلیل روی خاک می‌ریزد و بی دلیل هم بخار می‌شود.


لوله پلی اتیلن آبرسانی و لوله آبیاری پلی اتیلن


روش آبیاری قطره ای

در این روش که به آبیاری موضعی هم معروف است، گیاهان از طریق نوار تیپ، آبیاری می‌شوند. این نوارها به صورت لوله‌های باریک بلندی هستند که از ابتدا خط گیاهان تا انتهای آن کشیده می‌شوند. روزنه‌هایی درون این لوله تعبیه شده که فاصله هر کدام از یکدیگر، ده یا 20 سانتی متر است. با توجه به نوار تیپ آبیاری که انتخاب کرده اید، گیاهان باید در نزدیکی آنها کاشته شوند.

آب از منبع ورودی وارد نوارهای آبیاری می‌شوند و فقط در جایی که روزنه‌ها قرار دارند، روش آبیاری قطره ای انجام می‌شود. تمام مسیر لوله کشی، هیچ آبی ریخته روی خاک ریخته نمی‌شود. بنابراین اگر در جایی نزدیک به روزنه‌ها، گیاهی وجود نداشته باشد یا برعکس گیاه خارج از مسیر لوله کشی باشد، آبی دریافت نمی‌کند.

 

ادامه مطلب در روش آبیاری قطره ای چیست و چه مزایایی دارد؟

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

یکی از ویژگی‌های مهم نوار تیپ درختان میوه به عنوان نوعی لوله پلی اتیلن این است که دردسرهای آبیاری، زمان بندی، مصرف آب و زحمت نیروی انسانی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، باغدارها و باغبان‌ها به دنبال خرید این نوار آبیاری برای باغ‌های خودشان هستند. وقتی اولین بار نوار تیپ آبیاری وارد بازار شد، به اسم نوار آبیاری صیفی جات شناخته می‌شد. صیفی و سبزی کاران، به دنبال خرید این لوله پلی اتیلن پرکاربرد بودند. اما به مرور، برای باغ‌ها و نهال‌های تازه هم استفاده شد و کشاورزان از آن جواب گرفتند.


کاهش مصرف آب با نوار آبیاری

اولین مزیت نوار تیپ درختان میوه و کشاورزی در باغ، کاهش مصرف آب در کوتاه و طولانی مدت است. از لحظه ای که این روش آبیاری برای درختان به کار برود، مصرف آب به طور محسوسی پایین می‌آید. این موضوع به خصوص برای کشاورزانی که در شرایط سخت آب و هوایی کار می‌کنند، به کار می‌آید. این کشاورزان با حق آب و محدودیت‌های زمانی مواجه هستند و باید فکری به حال آب مصرفی خودشان بکنند.

نوار تیپ آبیاری با کاهش میزان آبیاری در در روی خاک، تمام نیاز یک درخت را تامین می‌کند، بدون این که اتلاف و اسراف آب به وجود بیاید. بنابراین می‌توانیم به سرعت، این میزان آبیاری را بالا ببریم و درختان بیشتری با همان مصرف آب سابق، پرورش بدهیم.

 

ادامه مطلب در خرید نوار تیپ درختان میوه و باغبانی

 

 

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

یکی از انواع پرکاربرد، لوله پلی اتیلن 63 میلی متر یا 2 اینچ است. این لوله در گریدها و برای تحمل فشارهای مختلف طراحی می‌شود. همین که فقط لوله پلی اتیلن 63 میلی متر باشد، کافی نیست. باید به بقیه جنبه‌های این لوله هم توجه کنید. این یادداشت در مورد نکته‌هایی است که هنگام خرید این نوع لوله پلی اتیلن  توجه کنید.

برای بهبود کیفیت خرید لوله پلی اتیلن 63، بهتر است که به کاربری و نوع اتصالات دقت کنید. هر نوع لوله ای برای کاربری‌های ساخته شده اند. به جزو لوله پلی اتیلن گرید PE63 که از دور خارج شده است، بقیه گریدها گزینه بهتری هستند.

 

تفاوت لوله پلی اتیلن 63 و لوله PE63

همین جا بهتر است که تفاوت بین این دو مدل نامگذاری را بررسی کنیم که به اشتباه نیافتید. لوله پلی اتیلن 63 به معنای 63 میلی متر در قطر لوله است که به آن لوله پلی اتیلن 2 اینچ هم می‌گویند. این عدد ربطی به گرید لوله که PE63 گفته می‌شود، ندارد. گرید PE63 به کیفیت لوله اشاره دارد و لوله‌هایی با قطرهای مختلف می‌توانند گرید PE63  داشته باشند.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن  


کاربرد لوله پلی اتیلن 63

این لوله برای کاربردهای آبرسانی شهری، روستایی، سیستم آبیاری تحت فشار و آبیاری‌های موضعی بارانی در باغ و گلخانه و فضای سبز شهری به کار می‌رود. کاربردهای دیگر این لوله در انتقال فاضلاب‌ها و پساب‌های شهری و خانگی، آبرسانی به استخر مصنوعی، و کاربردهای حفاظت مخابراتی و الکترونیکی دارد.

در کاربردهای آبرسانی و آبیاری، بهتر است که فشار و گرید بالاتری انتخاب کنید تا فرآیند آبرسانی و آبیاری بهتری داشته باشید. در کاربردهای انتقال فاضلاب هم باید به گرید لوله پلی اتیلن 63 توجه کنید که بتواند در مقابل تجزیه شدن و نشتی ندادن، مقاومت بیشتری از خودش نشان بدهد.

ضخامت جداره، فشار قابل تحمل و قطر خارجی لوله، اهمیت زیادی در انتخاب و خرید آن دارد. لوله پلی اتیلن 63 دارای کاربردهای و قابلیت‌های زیادی است، اما این کاربری‌های مختلف نباید شما را به اشتباه بیاندازد.

 

 

ادامه مطلب در لوله پلی اتیلن 2 اینچ 

 

 

 

 

 

 

.

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()