نوشته شده توسط : پارس زانوس

هر کشاورز باتجربه و کاربلدی نیاز دارد که از لوله آبیاری باغ برای بهینه سازی مصرف آب و بالا بردن کیفیت محصولاتش استفاده کند. لوله کشی باغ به لوله پلی اتیلن در ابعاد و اندازه‌های مختلف نیاز دارد. لوله آبرسانی وظیفه دارد آب را از منبع ورودی به نزدیکی باغ برساند. برای استفاده از لوله‌های مختلف مثل لوله آبیاری که قطر کمتری دارد و نوارتیپ آبیاری که برای آبیاری قطره ای استفاده می‌شود در آبیاری باغ کاربرد دارند.

توان بالای این لوله‌ها در آبیاری تحت فشار، مقاومت آنها در برابر عوامل خارجی و نداشتن رسوب و نشتی، از ویژگی‌های لوله آبیاری پلی اتیلن است. این ویژگی‌ها کمک می‌کند که هزینه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مصرف آب و حتی کود مصرفی پایین بیاید. اگر آبیاری به روش درستی انجام شود، نشانه‌هایش را در کوتاه مدت به سرعت نشان می‌دهد. فقط کافی است یکی دو ماه از شروع آبیاری به این روش بگذرد که ارامش و صرفه جویی در هزینه‌ها خودش را نشان بدهد.

صرفه جویی با لوله آبیاری باغ 

لوله آبیاری که نوعی لوله پلی اتیلن است، می‌تواند هزینه نیروی انسانی را به طور چشمگیری پایین بیاورد و کمک کند که ابیاری در سریع ترین زمان و با هزینه کمتر انجام شود. با قرار دادن لوله‌ها در جای درست، می‌توان از نیروی انسانی کم کرد و سود تولید محصول را بالا برد. در روش‌های قدیمی،  نیروی انسانی باید در زمان مناسب به تک تک لوله‌ها و ورودی‌های آب سر می‌زد تا آبیاری به طور کامل انجام شود. به غیر از هزینه نیروی انسانی، زمان زیادی می‌برد که چنین کاری به درستی تمام شود.

 

ادامه مطلب در لوله آبیاری باغ پلی اتیلن 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.



:: برچسب‌ها: لوله آبیاری, لوله آبیاری پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن, لوله های پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن کشاورزی, لوله کشاورزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

انتقال فاضلاب شهری توسط لوله های دفنی در زیر زمین انجام می گیرد. لوله های کاروگیت پلی اتیلن و لوله اسپیرال پلی اتیلن بدلیل طراحی آنها دارای مقاومت حلقوی مناسب جهت اعمال بارهای وارده در زیر زمین با حداقل شیب و کمترین وزن ممکن که سبب کاهش قیمت لوله و نهایتاً هزینه کمتر انتقال فاضلاب، می باشد.

لوله پلی اتیلن دوجداره (اسپیرال و کاروگیت ) همچنين از نظر مشخصات فني سبك تر از لوله هاي پلی اتیلن تك جداره ساخته مي شوند و در مواردي كه سيالات در فشار پائين از آن منتقل مي شود مي تواند بعنوان لوله پلی اتیلن انتقال فاضلاب و يا سيالات مشابه مورد استفاده قرار گيرد.

 

درباره لوله پلی اتیلن فاضلابی

منهول پلی اتیلن محصول جدید مجموعه پارس زانوس بوده که از بهترین مواد اولیه و بهترین طراحی نسبت به نمونه‌های مشابه برخوردار است. منهول پلی اتیلن برای استفاده در سیستم‌های فاضلاب صنعتی و فاضلاب خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به استفاده روزافزون از محصولات پلیمری در صنایع مختلف جهان، این محصول می‌تواند، جایگزین مناسبی برای منهول‌های بتنی و یا سایرمنهول‌های ساخته شده با مصالح بنائی باشد.

پلی‌ اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر زیاد و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها و اسیدهای فاضلابی را شامل می گردد را دارا می باشد.

 

ادامه مطلب در لوله پلی اتیلن فاضلابی

 

 

 

 

..

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

 بالا رفتن قیمت لوله‌ها و مشکلات اقتصادی کارگاه‌ها و تولیدی‌های مختلف، باعث شده که تمایل به خرید لوله پلی اتیلن دست دوم بالا برود. شاید به نظر برسد که خرید باصرفه تری است و می‌شود با هزینه کمتر به خواسته قبلی رسید. این انتخاب می‌تواند در نهایت به ضررهای جبران ناپذیری به ساختار لوله کشی، آبیاری و آبرسانی تبدیل شود. معمولاً این خطرات به مرور خودشان را نشان می‌دهند. بسیاری از ویژگی‌هایی که در مورد لوله پلی اتیلن گفته می‌شود، در مورد لوله‌های با کیفیت و مرغوب است. خرید لوله پلی اتیلن گرید A که توسط پارس زانوس تولید می‌شود، گزینه مناسبی است که جایگزین خرید لوله دست دوم و بی کیفیت شود. اما چرا خرید لوله دست دوم چه مشکلی دارد؟

 

مزیت خرید لوله پلی اتیلن دست دوم

قبل از این که وارد بحث خطرات لوله‌های دست دوم بشویم، چندتا از مزیت‌های این کار را بشماریم تا کم لطفی نکرده باشیم. خرید دست دوم اگر به درستی انجام شود، می‌تواند در کوتاه مدت کار آبیاری و کشاورزی را راه بیاندازد. خرید لوله دست دوم با کیفیت به خصوص اگر با برند و نام پارس زانوس باشد، همان کیفیت را با قیمت پایین تر به شما می‌دهد.

طول عمر لوله پلی اتیلن حداقل 50 سال است. در برابر شرایط محیطی مختلف خودش را نگه می‌دارد و حلال‌های شیمیایی کمی دارد و بنابراین در هر جایی که باشد، سالم است. در صورتی که روی زمین کشیده شود یا زیر زمین کاشته شود، خطر نشتی و پارگی ان را تهدید نمی‌کند.

مهم ترین ویژگی لوله پلی اتیلن گرید A در انعطاف پذیری مناسبش نسبت به لوله‌های چدنی و گالوانیزه است که دست دوم بودن برای آنها معنایی ندارد.

ادامه مطلب در خرید لوله پلی اتیلن دست دوم

 

 

 

 

.

 

 

.



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

آبیاری تحت فشار از جمله سیستم‌های آبیاری است که می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و حتی سطح زیر کشت را نیز افزایش دهد. لذا با توجه به کمبود آب در کشور، صرفه جویی از اهمیت خاصی برخوردار است. آبیاری تحت فشار می‌تواند اصولی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، اگر از لوله پلی اتیلن به درستی استفاده شود. اما آبیاری تحت فشار چه معنایی دارد و چه کاربردهایی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟

این روش آبیاری به صرفه جویی در آب، بالا رفتن محصول و بهینه ماندن خاک در کوتاه مدت و طولانی مدت کمک می‌کند. این سیستم آبیاری حتی در شرایط سخت و خشکسالی، می‌تواند آب کافی را به گیاهان برساند. با ذخیره سازی در تانک سپتیک و... می توانیم در زمان های خشکسالی از آب ذخیره شده استفاده کنیم.

لوله پلی اتیلن در آبیاری تحت فشار 

آبیاری تحت فشار از جمله سیستم‌های آبیاری است که می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و حتی سطح زیر کشت را نیز افزایش دهد. لذا با توجه به کمبود آب در کشور، صرفه جویی در مصرف آب، اهمیت زیادی دارد. کاربرد آبیاری تحت فشار در کشاورزی، آبیاری قطره‌ای، آبرسانی و دیگر روش‌های کشاورزی و آبیاری به کار می‌رود.

 

آبیاری تحت فشار در ایران

ایران یکی از کشورهای خشک و کم باران جهان به حساب آمده و متوسط بارندگی آن ۲۵۰ میلی متر است. متوسط بارندگی در استان یزد بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلی متر بوده که سالانه با کاهش سفره آب زیر زمینی و پایان رفتن آن مواجه هستیم. لوله پلی اتیلن می تواند صرفه جویی خوبی ایجاد کند تا بتوانیم از همین آب باقی‌مانده، نهایت استفاده را ببریم.

آبیاری تحت فشار کمک می‌کند که بیشترین صرفه جویی در آب و خاک را داشته باشیم. خاک هم کمتر آب می خورد و مواد معدنی درون آن بیشتر باقی می‌ماند. بعد از مدت زمانی طولانی، این روش آبیاری کمک می‌کند که نیاز خاک به کود کمتر احساس بشود. محصول به دست آمده در چنین خاکی، کیفیت بالاتری را خواهد داشت.

 

ادامه مطلب در: آبیاری تحت فشار با لوله پلی اتیلن

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

.

 



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

نوار تیپ آبیاری لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره‌ای در باغ‌ها و گلخانه‌ها به کار می‌‌رود. صرفه جویی در آب در خشکسالی‌های مداوم و کمبود منابع آبی در بعضی از استان‌ها، باعث شده که به فکر روش های نوین آبیاری بیافتند. با رفتن به سمت خشک‌سالی در سال‌های اخیر، خیلی از کشاورزان نگران محصولاتشان هستند. فقط مناطق خشک و بیابانی نیستند که دچار این معضل شده‌اند. حتی مناطق حاصلخیز مثل شمال کشور هم با کمبود آب برای محصولات خودشان هستند. نوار تیپ آبیاری راهی است که جلوی هدر رفتن بیش از اندازه آب را می‌‌گیرد و باعث بهبود مصرف آن در مزرعه و باغ‌ها می‌‌شود.

نوار تیپ آبیاری و صرفه جویی

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولات کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند. با صرفه جویی در مصرف آب با نوار تیپ آبیاری در روش آبیاری موضعی، کمک زیادی به گلخانه‌ها و مزارع کوچک شده که بتوانند از آب موجود بیشترین استفاده را داشته باشند

نوارتیپ آبیاری نوعی لوله کشاورزی است که روزنه‌هایی روی آن وجود دارد. این روزنه‌ها در فاصله‌های 10 یا 20 سانتی‌متر قرار دارند و می‌توانید با توجه به این فاصله‌ها، گیاهان را بکارید. هر زمان که آبیاری انجام می‌شود، آب از درون این روزنه‌ها در کنار گیاه می‌ریزد و گیاه به اندازه کافی آبیاری می‌شود

 

کاهش اتلاف آب با نوار تیپ آبیاری

در روش استفاده از نوار آبیاری، میزان اتلاف آب نزدیک به صفر درصد است. تمام آبی که به خاک ریخته می‌‌شود، نزدیک به گیاهان و مخصوص آن‌هاست. آبیاری از طریق لوله‌های پلی اتیلن به میزان لازم و در جایی که نیاز دارند انجام می‌‌شود. بعد از مدتی، شاهد شکوفایی باغ و گلخانه‌ای هستیم که تا قبل از این با مصرف آب بیشتر، باردهی کمتری داشته است

اتلاف آب در این روش به طور محسوسی پایین می‌اید، به‌طوری که بعد از مدتی باردهی گیاهان با توجه به میزان آب مصرفی، رشد خیلی خوبی می‌کنند. همین نشانه کافی است تا میزان اتلاف آب در روش های سنتی را درک کنیم.

 

ادامه مطلب در: نوار تیپ آبیاری پلی اتیلن

 

 

.

 

 

 

 

.



:: برچسب‌ها: نوار تیپ آبیاری, نوار آبیاری, نوار آبیاری پلی اتیلن, نوار پلی اتیلن, نوار تیپ لوله پلی اتیلن, نوار لوله پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

بعضی از افراد به دنبال خرید لوله دست دوم پلی اتیلن هستند و از این طریق می‌خواهند قیمت تمام شده را پایین بیاورند. در حالی که نمی شود مطمئن بود جنس لوله‌های دست دومی که ارائه می‌شود، مرغوب بوده است یا نه. در نتیجه وقتی لوله دست دوم تهیه می‌کنید، ممکن است لوله نامرغوب از مواد ضایعاتی را خریداری کنید و با توجه به صنعتی که دارید، خطرات و آسیب‌های متفاوتی را تجربه کنید. خطرات لوله پلی اتیلن گازرسانی می‌تواند بیشتر از دیگر لوله‌ها باشد.

در ایران برای انواع لوله‌های پلی اتیلن از استاندارد INSO 14427-2 در موسسه استاندارد ملی ایران استفاده می‌کنند. آزمایشگاه‌ها و تولید کننده‌ها از جمله پارس زانوس از این جدول موجود در استاندارد مرجع تبعیت می‌کنند تا لوله پلی اتیلن با گرید A را به مشتریان خود ارائه کنند.


توصیه‌های قبل از خرید لوله پلی اتیلن

در هنگام خرید لوله پلی اتیلن به سطح داخلی آن دقت کنید. داشتن سطح صاف و صیقلی برای لوله و نداشتن هیچ فرورفتگی کوچک و خوردگی، نشاندهنده کیفیت آن است. سطح بیرونی نیز باید یکدست صاف و مات باشد. براق بودن لوله نشانه خوبی برای خرید آن نیست.

شناسنامه لوله پلی اتیلن را بررسی کنید. تمام محصولات پارس زانوس از لیبل روی لوله‌ها استفاده می‌کنند که روی لوله درج شده است.

مزیت این لوله‌ها در نوع اتصال آنهاست. این لوله‌ها از طریق جوشکاری یا دیگر اتصالات به سادگی متصل می‌شوند. این ویژگی برای پروژه‌های سنگین و بزرگ مانند ساختمان سازی، پل سازی، آبیاری و آبرسانی و... مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

به راحتی نمی شکنند و تا نمی شوند و در صورتی که آنها را تا کنید، پس از مدتی کوتاه به حالت نیمه گرد در می‌آید. البته لوله‌های ضخیم تر را هرگز نمی شود تا کرد یا شکست.

برخی از کارخانه‌ها برای کاهش قیمت از ضایعات مواد پلیمری در کنار مواد پلی اتیلنی استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد نشتی در لوله‌ها و سختی در اتصال جوشکاری می‌شوند.

اگر از لوله‌های درجه دو برای انتقال آب آشامیدنی استفاده شود، ضررهای جبران ناپذیری به سلامتی افراد می‌زند. ترکیبات لوله‌های درجه دو حتی ممکن است از ضایعات بیمارستانی استفاده شده باشد که بیماری‌های زیادی را می‌توانند منتقل کنند.

 

ادامه مطلب در: راهنمای خرید لوله پلی اتیلن پارس زانوس

 

 

 

 

.

 



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, خرید لوله پلی اتیلن, قیمت لوله پلی اتیلن, راهنمای لوله پلی اتیلن, درباره لوله پلی اتیلن, لوله دست دوم پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

شاید از خودتان بپرسید که یک داستان نویس چرا باید کتاب قدرت عادت را بخواند؟ چنین کتابی چه کمکی به نوشتن کتاب و داستان می‌کند؟ آیا لازم است یک داستان نویس، کتابی غیر از رمان و ادبیات بخواند؟ یا چه دلیلی دارد که برای نوشتن، روی عادت‌های خودمان کار کنیم؟ جواب این همه سوال فقط در یک جمله خلاصه می‌شود:«عادت نوشتن، اولین قدم برای موفقیت در نویسندگی است». اگر تصور می‌کنید که نویسندگی بدون استمرار و حرکت در طول زمان امکان پذیر است، احتمالاً نویسندگی را درک نکرده اید. یا تصور می‌کنید که نویسنده‌ها، جان می‌کنند و یک رمان می‌نویسند. و بعد از آن می‌نشینند که کتابشان به فروش برود و بعد از آن دیگر کاری ندارند. در حالی که این بزرگترین اشتباه در نگاه به نویسندگی است.

قدرت عادت با قصه 

قدرت عادت با یک قصه ساده شروع شد از کسی که حافظه کوتاه مدتش را از دست داده است. این زن بعد از تصادفی که داشته، دیگر نمی‌تواند فعالیت‌های روزمره جدیدی یاد بگیرد. زن باید کارهای روزمره‌اش را به شوهرش بسپارد، بدون این که بداند چرا این کار را باید انجام بدهد. اتفاق دردناکی که باید با آن کنار بیاید. 

قصه از زمانی شروع می‌شود که یک روز صبح دیرتر از معمول بیدار می‌شود، و می‌بیند که همسرش در خانه نیست. به مدت دو ساعت، تمام اطراف خانه را می‌گردد. به پلیس و بیمارستان‌ها سر می‌زند و اطلاعات می‌گیرد. و بعد از کلی استرس و فشار، وقتی به خانه برمی گردد، می‌بیند که همسرش روی مبل نشسته و تلویزیون نگاه می‌کند. یعنی چه اتفاقی افتاده؟

 

 

ادامه مطلب در: کتاب قدرت عادت کتاب خوبی نیست

 

 

 

 

 

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

تمام کردن فیلم یا داستان، یکی از بخش‌های سخت نوشتن است. این که بدانیم کجا می‌خواهیم نقطه آخر قصه را بگذاریم، سوال بزرگی است. اما کارگردانی مثل اصغر فرهادی، خیلی تمایلی ندارد، آخر قصه را با یک نقطه تمام کند. او همیشه پایان فیلم‌هایش را باز می‌گذارد. از رقص در غبار که اولین فیلمش هست، تا همین «همه می‌دانیم»، همه فیلم‌هایش پایانی بدون نقطه دارند. بحث اصلی ما البته، در مورد «درباره الی» است. فیلمی که به نظر خیلی طرفداران این کارگردان، بهترین فیلم او هم هست. دوست داریم بدانیم که بالاخره الی زنده است یا مرده؟ البته بهتر است که الی زنده باشد، چون حالمان با فیلم بهتر است. و اگر داریم این مقاله را می‌خوانیم، دنبال یک حال خوب می‌گردیم. اما در این یادداشت کوتاه، می‌خواهم واقع بینانه و با نشانه‌ها، در مورد زنده یا مرده بودن الی صحبت کنیم.


الی زنده است یا مرده؟ 

این که الی زنده باشد یا نه، تغییری در ماهیت اتفاقات ایجاد نمی‌کند. شاید اصلی ترین دلیلی که باعث شده اصغر فرهادی فکری به حال این پایان نکند، همین باشد. اگر الی زنده باشد، باز هم سپیده در انتهای داستان، باید به این سوال نامزد الی جواب بدهد که آیا الی گفته بود نامزد دارد یا نه؟ حتی اگر زنده باشد، باز هم تمام دریا را می‌گردند، قایق‌ها را دنبال می‌کنند و…

اما این، همه داستان نیست! ما می‌خواهیم دنبال نشانه‌هایی بگردیم که چرا الی زنده است. و در مقابل، نشانه‌های پیدا کنیم که الی مرده است. و از کنار هم قرار دادن این‌ها، به یک جمع بندی مطمئن تر برسیم. وگرنه اطمینان کامل در مورد زنده یا مرده بودن الی نیست!

 

ادامه مطلب در: پایان فیلم درباره الی 

 

 

 

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولات کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند. با صرفه جویی در مصرف آب با نوار تیپ آبیاری در روش آبیاری موضعی، کمک زیادی به گلخانه‌ها و مزارع کوچک شده که بتوانند از آب موجود بیشترین استفاده را داشته باشند. 

 

صرفه جویی با نوار تیپ آبیاری 

در روش استفاده از نوار آبیاری، میزان اتلاف آب نزدیک به صفر درصد است. تمام آبی که به خاک ریخته می‌‌شود، نزدیک به گیاهان و مخصوص آن‌هاست. آبیاری از طریق لوله‌های پلی اتیلن به میزان لازم و در جایی که نیاز دارند انجام می‌‌شود. بعد از مدتی، شاهد شکوفایی باغ و گلخانه‌ای هستیم که تا قبل از این با مصرف آب بیشتر، باردهی کمتری داشته است. 

اتلاف آب در این روش به طور محسوسی پایین می‌اید، به‌طوری که بعد از مدتی باردهی گیاهان با توجه به میزان آب مصرفی، رشد خیلی خوبی می‌کنند. همین نشانه کافی است تا میزان اتلاف آب در روش های سنتی را درک کنیم. 

 

ادامه مطلب در: نوار تیپ آبیاری پلی اتیلن پارس زانوس

 

 

 

 

.

 

 

 

 

​​​​​​​.




:: برچسب‌ها: نوار تیپ آبیاری, نوار آبیاری, نوار آبیاری پلی اتیلن, نوار پلی اتیلن, نوار تیپ لوله پلی اتیلن, نوار لوله پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

راه حل‌های هوشمندانه زیادی برای صرفه جویی آب در کشاورزی و آبیاری هستند. با این حال لوله آبیاری در تمام آن‌ها حضور دارد. لوله آبیاری قطره ای تحمل آبیاری تحت فشار را دارد و می‌تواند مزرعه بزرگی را پوشش بدهد. در عین حال انعطاف پذیر  است، به راحتی خم می‌شود، نشتی ندارد و کیفیت آب را هم حفظ می‌کند. پلی اتیلن به دلیل توانایی بالای خودشان در آبیاری قطره ای و کاهش محسوس مصرف آب در کشاورزی شناخته می‌شوند.


در مورد آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش‌های مدرن آبیاری در کشاورزی است که سال‌های زیادی است به کار می‌رود. در این روش، نیاز به لوله‌هایی داریم که بتوانیم در میان گیاهان کار کنیم. با این لوله ها،  آبیاری را به روش قطره ای انجام دهیم. این روش که به آبیاری دریپر یا قطره چکان معروف است. و از طریق سوراخ‌های ریزی که در لوله ایجاد شده انجام می‌شود.

برای این کار لازم است که با توجه به فاصله سوراخ‌ها از همدیگر، گیاهان را در جای درست بکاریم. این لوله کمک می‌کند که کاشت در باغ و گلخانه منظم بشود و به هر کدام از گیاهان اب کافی برسد. از آن جا که آب دقیقاً در نزدیکی گیاه ریخته می‌شود، نیاز گیاه برطرف می‌شود. خاک اطراف آن نیز بی دلیل خیس نمی‌شود. آب ریخته شده در بخش‌هایی از خاک که ریشه و گیاهی نداشته باشد، توسط گرمای هوا خشک می‌شود که مصداق کامل اتلاف آب است.

 

ادامه مطلب در: لوله آبیاری پلی اتیلن پارس زانوس

 

 

 

 

 

.



:: برچسب‌ها: لوله آبیاری, لوله آبیاری پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن, لوله های پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن کشاورزی, لوله کشاورزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

 روش آبیاری قطره ای یکی از روش‌های آبیاری نوین است که با استفاده از لوله پلی اتیلن و نوار آبیاری می‌تواند ساخته شود. این سیستم، مانند آبیاری بارانی و آبیاری موضعی، زیرمجموعه ای از آبیاری تحت فشار است. آبیاری قطره ای یا موضعی، همان طور که از اسمش مشخص است، آبیاری را در نزدیک ترین محل به گیاه انجام می‌دهد. چنین روشی کمک می‌کند که در فضاهایی که گیاهی وجود ندارد، آبی ریخته نشود. هدر رفتن آب به خاطر بخار شدن آب روی خاک‌هایی است که گیاهی وجود ندارد. در نتیجه وقتی چنین فضایی وجود داشته باشد، آب بی دلیل روی خاک می‌ریزد و بی دلیل هم بخار می‌شود.

روش آبیاری قطره ای

در این روش که به آبیاری موضعی هم معروف است، گیاهان از طریق نوار تیپ، آبیاری می‌شوند. این نوارها به صورت لوله‌های باریک بلندی هستند که از ابتدا خط گیاهان تا انتهای آن کشیده می‌شوند. روزنه‌هایی درون این لوله تعبیه شده که فاصله هر کدام از یکدیگر، ده یا 20 سانتی متر است. با توجه به نوار تیپ آبیاری که انتخاب کرده اید، گیاهان باید در نزدیکی آنها کاشته شوند.

آب از منبع ورودی وارد نوارهای آبیاری می‌شوند و فقط در جایی که روزنه‌ها قرار دارند، روش آبیاری قطره ای انجام می‌شود. تمام مسیر لوله کشی، هیچ آبی ریخته روی خاک ریخته نمی‌شود. بنابراین اگر در جایی نزدیک به روزنه‌ها، گیاهی وجود نداشته باشد یا برعکس گیاه خارج از مسیر لوله کشی باشد، آبی دریافت نمی‌کند.

بستگی دارد که لوله‌ها با چه کیفیت و فاصله ای از همدیگر قرار داده شده باشند. روزنه‌های نوار تیپ آبیاری می‌توانند به گیاهان آب برسانند و هر چه قدر لوله کشی باریک تر باشد، محصولات بیشتری برداشت خواهید کرد.

 ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

.

.

.

 



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله آبیاری پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله ها در صنعت کشاورزی است. این لوله ها با بهینه‌سازی مصرف آب، بهبود آبیاری در مزارع کشاورزی، افزایش بار محصولات و ارسال آب سالم به گیاهان، یکی از بهترین گزینه ها برای آبیاری است. جنس پلی اتیلن اهمیت زیادی دارد که نسبت به لوله های PVC هم برتری دارد. انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن آبیاری بسیار بیشتر از PVC و لوله‌های دیگر است. پلمیرهای دیگری که در تولید لوله پلی اتیلن نامرغوب به کار می رود برای این لوله‌ها  سم است. بنابراین داشتن کیفیت خوب مسئله اول است.

صنعت تولید لوله پلی اتیلن از 50 سال پیش پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید انواع لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن داشته‌ و توانسته است در بسیاری از صنایع از جمله آبیاری، آبرسانی و مخابرات، جایگزین لوله‌های فلزی، پی وی سی و سیمانی شود. ویژگی‌هایی چون استحکام، انعطاف‌پذیری و روش نصب آسان این نوع لوله و اتصالات آن، نقش بسزایی در این پیشرفت داشته‌اند. در ادامه در مورد این نوع لوله و ویژگی‌های متمایز آن توضیح می‌دهیم.

لوله  آبیاری پلی اتیلن چیست؟

این نوع لوله با هدف استفاده بهینه از آب به کار برده می‌شود. این لوله‌ها از لوله‌های آبرسانی اصلی انشعاب گرفته شده و برای آبیاری به روش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. طراحی لوله‌های پلی اتیلن آبیاری به گونه‌ای است که منابع آبی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. لوله پلی اتیلن آبیاری به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.
لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب است.

 

ادامه مطلب لوله آبیاری پلی اتیلن 

 

 

 

 

 

 

 

.



:: برچسب‌ها: لوله آبیاری, لوله آبیاری پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن, لوله های پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن کشاورزی, لوله کشاورزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله پلی اتیلن آبرسانی به خوبی توانسته است در بین کشاورزان جایگاه خودش را پیدا کند. دلایل زیادی برای این رشد و پیشرفت وجود دارد و یکی از آنها، صرفه جویی در آب و بهینه شدن مصرف آن است. فرقی نمی کند که کشاورزان در محیط های خشکسالی یا پرباران مشغول باشند، رساندن آب کافی و اندازه باعث می شود که رشد گیاهان متناسب باشد. اگر بارندگی بسیار بالا باشد، آب‌های باران در محل مناسبی ذخیره می شوند تا در فصل های کم باران از انها استفاده شود. در مناطق خشکسالی هم که میزان ورودی آب به اندازه گذشته نیست، نیاز به راه حل مقرون به صرفه ای هست.

 

ویژگی های لوله پلی اتیلن

برای کشاورز مهم است که آب در لوله ها جریان داشته باشد، به موقع برسد و در زمان مناسب قطع شود. لوله آبیاری و لوله ابرسانی مناسب باعث می شود که آب‌های سطح زمین هدر نروند و در کنار گیاه ریخته شود. برای این کار نیاز به لوله‌کشی هوشمندانه ای است که توسط متخصصان انجام می شود. این لوله کشی ها کمک می کنند که آب از منبع ورودی به نزدیک ترین نقطه از گیاه برسد. به اندازه ای که گیاه در طول روز لازم دارد، آب در کنار آن ریخته شود و بقیه آب درون لوله ها ذخیره شوند.

 

مقاومت در برابر سرما

وقتی در مورد سرما صحبت می کنیم، باید حواسمان باشد که تمام لوله های فلزی و بتنی ممکن است در زمستان یخ بزنند. اگر از لوله دوجداره پلی اتیلن استفاده کنید، و اتصالات مناسبی را برایشان در نظر گرفته باشید، اب درون لوله ها یخ نمی زند. حتی ممکن است که لوله های تک جداره در بعضی مناطق یخ بزنند، اما هرگز نمی شکنند و با کمی گرما، حتماً باز خواهند شد.

مشکلی که در لوله های قدیمی داشته ایم این بوده است که حتماً در فضای باز یخ می زدند و احتمال شکستن هم زیاد بود. لوله های فلزی و بتنی، گزینه خوبی برای فصل سرما نبودند و نیستند. لوله پلی اتیلن درجه یک و مرغوب، اگر با اتصالات مناسب در مسیر لوله کشی قرار گرفته باشند، خیال کشاورز را در فصل زمستان راحت می کند.

 

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن را باید در دو دسته بندی تک جداره و دوجداره تقسیم کنیم. کاربرد هر کدام از انواع لوله پلی آتیلن آبرسانی در صنعت متفاوت است و نمی‌شود آنها را به جای همدیگر استفاده کرد. قبل از هر کاری باید بدانیم که این لوله‌ها را قرار است در پروژه‌های کشاورزی و آبیاری و انتقال آب درون ساختمان استفاده کنیم یا انتقال فاضلاب و آتش نشانی و انتقال آب زیر دریا به کار می‌روند. هر کدام از این‌ها، نیاز به لوله خودشان دارند و سایز و ابعاد و قطر خودشان را می‌خواهند.  

لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره

انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن آبرسانی، نصب آن را ساده می‌کند. این لوله‌ها به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند آفتاب سوزان یا سرمای سخت، می‌توانند در روی زمین و حتی زیر خاک کشیده شوند. هیچ کدام از جانوران جونده نمی‌توانند به آن آسیب وارد کنند. شاید یکی از دلایلی که بعضی کشاورزان با دیدن جنس و شکل لوله پلی اتیلن آبرسانی، در مورد استفاده از آن شک می‌کنند، همین جانوران جونده و موذی و شرایط آب و هوایی است.

زمین‌های ناهموار را هم به خوبی پشتیبانی می‌کند و اجازه نمی‌دهد که پستی و بلندی جلوی انتقال آب را بگیرد. درحالی‌که لوله‌های بتونی و فلزی معمولاً در هنگام انتقال در مقابل این مشکل انعطاف پذیر نیستند. کشاورزانی که در زمین‌های سخت کشاورزی می‌کنند، ممکن است از این موضوع نگران باشند.

 

 

مزایای لوله پلی اتیلن تک‌جداره

مزایای خیلی زیادی برای لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره می‌توانیم بشماریم. انعطاف پذیری و نصب و آسان و... فقط بخشی از این مزایا هستند. در مقابل لوله پلی اتیلن دوجداره، این ویژگی‌ها به چشم می‌آیند و دلیل تفاوتشان هم در همین مزایایی است که نوشته‌ایم:

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

 لوله پلی اتیلن را باید در دو دسته بندی تک جداره و دوجداره تقسیم کنیم. کاربرد هر کدام از انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی در صنعت متفاوت است و نمی شود آنها را به جای همدیگر استفاده کرد. قبل از هر کاری باید بدانیم که این لوله ها را قرار است  کدام پروژه ها استفاده کنیم؟ پروژه‌های کشاورزی و آبیاری و انتقال آب درون ساختمان استفاده یا انتقال فاضلاب و آتش نشانی و انتقال آب زیر دریا. هر کدام از این ها، نیاز به لوله پلی اتیلن آبرسانی خودشان دارند و سایز و ابعاد و قطر خودشان را می خواهند.

 

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

شرایط انتقال آب و آبرسانی باعث شده که لوله‌های مختلفی در انتقال آب کاربرد داشته باشند. بستگی دارد که لوله را در کجا و با چه شرایط قرار بدهیم. در مسیر انتقال آب، انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی به کار می‌آید. در ابتدای مسیر که انتقال آب با حجم بیشتری انجام می‌شود، لوله پلی اتیلن آبرسانی دوجداره استفاده می شود. با نزدیک‌تر شدن به محل اصلی، می‌توانیم از لوله تک جداره استفاده کنیم که انعطاف‌پذیری بیشتری از خودش نشان می‌دهد.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره

انتقال آب با انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی، مسیر را آسان و سهل الوصول می کند. این لوله ها به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند آفتاب سوزان یا سرمای سخت، می توانند در روی زمین و حتی زیر خاک کشیده شوند. هیچ کدام از جانوران جونده نمی توانند به آن آسیب وارد کنند. شاید یکی از دلایلی که بعضی کشاورزان با دیدن جنس و شکل لوله پلی اتیلن آبرسانی، در مورد استفاده از آن شک می کنند، همین جانوران جونده و موذی و شرایط آب و هوایی است.

 

زمین های ناهموار را هم به خوبی پشتیبانی می کند و اجازه نمی دهد که پستی و بلندی جلوی انتقال آب را بگیرد. درحالی‌که لوله های بتونی و فلزی معمولاً در هنگام انتقال در مقابل این مشکل انعطاف پذیر نیستند. کشاورزانی که در زمین های سخت کشاورزی می کنند، ممکن است از این موضوع نگران باشند.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

.



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()