نوشته شده توسط : پارس زانوس
نوارتیپ آبیاری به صورت موضعی و از بالا، آب را روی گیاه می ریزد. آب روی زمین شناور نمی شود و املاح معدنی را با خود نمی‌برد. گیاه می تواند از مواد معدنی موجود در خاک زیر و اطراف خود استفاده کند. در روش سنتی، آب بیش از اندازه به گیاه داده می شد و نیازمندی های خاک را که در دسترس ریشه بود، از آن دور می کرد. نوار تیپ آبیاری خودش نوعی لوله پلی اتیلن است.
با نوار آبیاری، خاک شسته نمی شود و املاح و مواد معدنی لازم و حتی کودی که پای گیاه ریخته شده، به طور کامل توسط گیاه استفاده می‌شود. حال گیاه با این روش بهتر است و سریع‌تر رشد می‌کند. آب را به اندازه کافی دارد و نور خورشید، آب مورد نیازش را بخار نمی‌کند و از بین نمی‌برد.

مزیت آبیاری قطره‌ای 

آبی که به صورت موضعی با نوارتیپ آبیاری در اطراف گیاه ریخته می شود، به طور کامل به خورد گیاه می رود. در روش سنتی که آب از شیارها عبور می کرد، در جایی که هیچ گیاهی نبود نیز آب وجود داشت. این آب‌ها از طریق تابش آفتاب بخار می شدند و هدر می رفتند. 
گیاه به طور کامل از مواد معدنی درون خاک و آب مورد نیاز استفاده می کند و نیاز به کوددهی در طولانی مدت نیست. درصد کاهش نیاز به کود با این روش، نزدیک به 90 درصد است. آبیاری قطره ای باعث می شود که کود از کنار گیاه حرکت نکند و تا زمانی که گیاه از آن بهره نبرده، در کنارش باقی بماند. 

روش انتخاب نوارتیپ آبیاری 

قبل از این که اقدام به خرید نوار تیپ پلی اتیلن کنید، چند نکته خیلی مهم را در نظر بگیرید.
  • نوارتیپ آبیاری باید از پلی اتیلن گرید یک ساخته شده باشد، تا نشتی و آلودگی نداشته باشد.
  • فاصله روزنه‌ها باید متناسب با محصول باشد. فاصله‌ها بین 10 تا 20 سانت هستند.
  • فاصله بین شیارها و طول آنها، متراژ مورد نیاز شما را مشخص می‌کند.
  • تا قبل از نوار تیپ، از لوله پلی اتیلن آبرسانی برای رساندن آب از منبع استفاده می‌شود.
برای خرید نوار تیپ، شماره خودتان را با شماره تماس های روی سایت تماس بگیرید، تا صحبت‌های لازم را قبل از خرید با شما داشته باشند. 
 

ادامه مطلب در نوار تیپ آبیاری 

 
 
 
.
 
 
.
 
 
.
​​​​​​​

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

در جواب نوار تیپ آبیاری چیست باید گفت که یکی از کاربردهای لوله پلی اتیلن کشاورزی است که در آبیاری قطره‌ای به کار می‌رود. نوارتیپ با از بین بردن آب‌های رها شده روی خاک، تمام آب مورد نیاز گیاه را بدون ذره‌ای بیرون ریختن، تامین می‌کند. طراحی و شکل نوارتیپ را طوری انجام داده‌اند که گیاهان در فاصله‌های مشخص 20, 10 و 5 سانتی متری کاشته شوند و آبیاری در همان موضوع انجام شود. 

مقرون‌به‌صرفه شدن آبیاری یکی از مزیت‌های بزرگ این روش است. این نوارها در تمام بخش‌های مزرعه کشیده می‌شوند و به‌صورت قطره‌چکانی به گیاهان آب می‌رسانند. دو نوع اصلی دارد که یکی از آن‌ها با قطره‌چکان که به پلاک دار شناخته می‌شود و دیگری بدون قطره‌چکان که درزدار است. هرکدام از آن‌ها برای روش‌های خاصی از آبیاری استفاده می‌شود و کاربردهای خودشان را دارند.

نوار تیپ آبیاری به خوبی می‌تواند میزان مصرف آب را در کشاورزی پایین بیاورد و به جایی برساند که با میزان آب کمتر، محصول بیشتر و با کیفیت‌تر داشته باشیم. این موضوع به خصوص در مورد شهرها و مناطق کم‌باران با حق آب کمتر، اهمیت پیدا می‌کند. کشاورزان باید بتوانند به میزان مشخصی از آب بهره ببرند تا محصول خود را به ثمر برسانند. 


آبیاری مقرون‌به‌صرفه

آبیاری در کشاورزی اگر از روی اصول نباشد، می‌تواند باعث هدر رفتن بیش از اندازه آب بشود. در بعضی از نقاط کشور، تولید بعضی از میوه‌ها به خاطر اتلاف زیاد آب ممنوع است. مثلاً کاشت هندوانه در جنوب کشور به خاطر کمبود منابع آبی ممنوع شده است. احداث سدهای مختلف و استفاده از منابع آب زیرزمینی، تنها مسیرهایی هستند که شرایط استفاده از آب کشاورزی را فراهم می‌کنند. محصولات دیمی نیز که شرایط خودشان را دارند.

در این شرایط، نیاز داریم که از منابع آبی محدودی که داریم به بهترین شکل استفاده کنیم. نوار تیپ آبیاری به عنوان یکی از کاربردهای لوله پلی اتیلن در کشاورزی می‌تواند مصرف آب را کاهش بدهد، بدون این‌که فشاری به گیاهان وارد شود.

 

ادامه مطلب در نوار تیپ آبیاری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

 

 

.

.

.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولات کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند. با صرفه جویی در مصرف آب با نوار تیپ آبیاری در روش آبیاری موضعی، کمک زیادی به گلخانه‌ها و مزارع کوچک شده که بتوانند از آب موجود بیشترین استفاده را داشته باشند. 

نوار تیپ آبیاری دو شکل اصلی  دارد. نوار تیپ بغل دوخت و نوار تیپ پلاک دار که اجازه می‌دهد با نصب آب‌پاش مناسب روی نوار آبیاری، به کشاورز اجازه می‌دهد روش آبیاری خودش را مدیریت کند. این نوارهای آبیاری در طول کشاورزی، مصرف آب را تا بالاترین حد بهینه می‌کند. بهینه‌سازی مصرف آب به تولید محصول بیشتر در همان مدت زمان و مساحت زمین می‌رسد. 

 

اتلاف آب کمتر با نوار تیپ آبیاری 

در روش استفاده از نوار آبیاری، میزان اتلاف آب نزدیک به صفر درصد است. تمام آبی که به خاک ریخته می‌‌شود، نزدیک به گیاهان و مخصوص آن‌هاست. آبیاری از طریق لوله پلی اتیلن به میزان لازم و در جایی که نیاز دارند انجام می‌‌شود. بعد از مدتی، شاهد شکوفایی باغ و گلخانه‌ای هستیم که تا قبل از این با مصرف آب بیشتر، باردهی کمتری داشته است. 

اتلاف آب در این روش به طور محسوسی پایین می‌اید، به‌طوری که بعد از مدتی باردهی گیاهان با توجه به میزان آب مصرفی، رشد خیلی خوبی می‌کنند. همین نشانه کافی است تا میزان اتلاف آب در روش های سنتی را درک کنیم. 

 

 

 

ادامه مطلب در نوار تیپ آبیاری 

 

 

 

 

 

.

.

.

.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

وقتی از سیستم‌های آبیاری و کشاورزی صحبت می کنیم، باید به لوله پلی اتیلن آبیاری هم اشاره کنیم. در بین انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات آن، مدل آبیاری اهمیت زیادی دارد. این لوله‌ها برای راه‌اندازی و اجرای سیستم های آبیاری مختلف مثل سیستم آبیاری قطره ای، بارانی، تحت فشار و.... به کار می روند. انتخاب اندازه و سایز و طول این لوله ها، باید متناسب با شیوه آبیاری و سیستمی که انتخاب می کنید، در کنار طول و عرض مزرعه اهمیت دارد.

 

معرفی لوله پلی اتیلن آبیاری

هدفی که برای استفاده از این لوله ها وجود دارد، بهینه کردن مصرف آب و صرفه جویی است. انشعاب هایی که برای آبیاری به کار می روند، از لوله و اتصالات پلی اتیلنی مانند لوله پلی اتیلن آبیاری به کار می رود. طراحی سیستمی که بتواند بهترین خروجی را در کنار مصرف بهینه آب و نیروی انسانی و برق و دیگر موارد داشته باشد، به ابزار مناسب هم نیاز دارد. این موضوع با توجه به منابع محدود آب و خاک، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در زمین های کشاورزی شهرهای کم آب، استفاده بهینه از منابع محدود در تولید محصول نهایی اثر می گذارد. هر چه قدر آب کمتری هدر برود، محصولی که از زمین کشاورزی به دست می آید، با کیفیت‌تر و مناسب تر است.

 

کاهش هزینه ها

لوله پلی اتیلن آبیاری با توجه به این که آب را سالم‌تر و سریع‌تر به محصولات برساند، می‌تواند کشاورزی را ساده تر کند. با این لوله‌ها، دیگر نیازی نیست با آبیاری سطحی و خواباندن آب در شیارهای کشاورزی، آن را هدر بدهیم. گرمای آفتاب، آب‌های رها شده را بخار کند و به عبارتی تلف می شوند.  

این مدل لوله به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

 

سرعت و نصب و اجرا

لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب است.

لوله آبیاری نه تنها باعث کاهش مصرف آب در کشاورزی می‌شود، بلکه در مصرف کود و مدت زمان آبیاری را کاهش می‌دهد. بهینه شدن آبیاری باعث می‌شود که آب کمتر روی زمین جاری شود و در نتیجه، میزان کود قرار گرفته روی خاک، بیشتر به گیاه می‌رسد. کودهای گیاهی و آلی که روی خاک ریخته شده، بیشتر به گیاه می‌رسد.

 

ادامه مطلب در لوله پلی اتیلن آبیاری



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله پلی اتیلن و صنعت تولید انواع آن و دیگر محصولات پلی اتیلنی در پنجاه سال گذشته پیشرفت‌هایی در راستای بالاتر بردن کیفیت داشته است که خودش را به عنوان جایگزین مناسبی برای انواع دیگر لوله‌ها اعم از لوله‌های فولادی و چدنی،   GRP و PVC   قرار داده است.


مطلب مرتبط: لوله پلی اتیلن چیست؟

درباره کاربردهای لوله پلی اتیلن 

لوله‌های پلی اتیلن انتقال آب شرکت پاس زانوس از سایز 20 الی 400 میلی‌متر، با رده‌های فشاری 4 تا 16 بار و مواد اولیه  PE100  و PE80 تولید می‌شوند. این لوله‌ها در مصارف آبرسانی تحت فشار، انتقال آب از بالادست (سدها و آبندها ) به اراضی پایین دست زراعی و کشاورزی، انتقال آب خام (تصفیه نشده) و شبکه‌های توزیع آب جهت مصارف انسانی و صنعتی به کار می‌روند. همچنین به عنوان خطوط آبرسانی در پالایشگاهها، پتروشیمی‌ها و اسکله‌های نفتی مطابق استاندارد‌های DIN 8074 ، ISIRI 14427-2  استفاده می‌شوند.

 

ادامه مطلب در کاربردهای لوله پلی اتیلن 

 

 

 

 

و

 

.

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

آبیاری تحت فشار از جمله سیستم‌های آبیاری است که می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و حتی سطح زیر کشت را نیز افزایش دهد. لذا با توجه به کمبود آب در کشور، صرفه جویی از اهمیت خاصی برخوردار است. آبیاری تحت فشار می‌تواند اصولی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، اگر از لوله پلی اتیلن به درستی استفاده شود. اما آبیاری تحت فشار چه معنایی دارد و چه کاربردهایی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟

این روش آبیاری به صرفه جویی در آب، بالا رفتن محصول و بهینه ماندن خاک در کوتاه مدت و طولانی مدت کمک می‌کند. این سیستم آبیاری حتی در شرایط سخت و خشکسالی، می‌تواند آب کافی را به گیاهان برساند. با ذخیره سازی در تانک سپتیک و… می توانیم در زمان های خشکسالی از آب ذخیره شده استفاده کنیم. 

آبیاری تحت فشار

پركاربردترین روش نصب خطوط لوله پلی اتیلن در بستر دریا موسوم به شناورسازی و جاگذاری در بستر آب می‌باشد. این روش در بیشتر پروژه‌های نصب در دریا استفاده شده و شامل هفت مرحله زیر است:

 

  • انتخاب محل مناسب برای مراحل ساخت، اتصال و به آب اندازی لوله
  • تدارك منطقه ای جهت انتقال لوله از زمین به دریا و در صورت لزوم بستر سازی برای لوله زیر دریا
  • اتصال قطعات لوله به هم و تبدیل آنها به یك طول پیوسته
  • نصب وزنه‌های تعادل (این مرحله ممكن است همراه مرحله بعدی انجام شود)
  • به آب اندازی خط لوله
  • غوطه ور ساختن لوله در محل مشخص شده
  • اتمام انتقال از زمین به بستر دریا

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

این نوع لوله پلی اتیلن با هدف استفاده بهینه از آب به کار برده می‌شود. این لوله‌ها از لوله‌های آبرسانی اصلی انشعاب گرفته شده و برای آبیاری به روش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. طراحی لوله‌های پلی اتیلن آبیاری به گونه‌ای است که منابع آبی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. این مدل لوله به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.

 

درباره لوله پلی اتیلن آبیاری

لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب است.

لوله آبیاری نه تنها باعث کاهش مصرف آب در کشاورزی می‌شود، بلکه در مصرف کود و مدت زمان آبیاری را کاهش می‌دهد. بهینه شدن آبیاری باعث می‌شود که آب کمتر روی زمین جاری شود و در نتیجه، میزان کود قرار گرفته روی خاک، بیشتر به گیاه می‌رسد. کودهای گیاهی و آلی که روی خاک ریخته شده، بیشتر به گیاه می‌رسد.

 

ادامه مطلب در لوله پلی اتیلن آبیاری

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

نوار تیپ آبیاری پلی اتیلن برای آبیاری قطره‌ای در باغ‌ها و گلخانه‌ها به کار می‌‌رود. صرفه جویی در آب در خشکسالی‌های مداوم و کمبود منابع آبی در بعضی از استان‌ها، باعث شده که به فکر روش های نوین آبیاری بیافتند. با رفتن به سمت خشک‌سالی در سال‌های اخیر، خیلی از کشاورزان نگران محصولاتشان هستند. فقط مناطق خشک و بیابانی نیستند که دچار این معضل شده‌اند. حتی مناطق حاصلخیز مثل شمال کشور هم با کمبود آب برای محصولات خودشان هستند. نوار تیپ آبیاری راهی است که جلوی هدر رفتن بیش از اندازه آب را می‌‌گیرد و باعث بهبود مصرف آن در مزرعه و باغ‌ها می‌‌شود.

 

 

درباره نوار تیپ آبیاری 

در بین انواع لوله پلی اتیلن و نوارهای آبیاری، نوار تیپ آبیاری پلی اتیلن را باید یکی از پرکاربردها بدانیم. این نوار تیپ می تواند به راحتی در مزرعه کشیده شودو و تمام بخش های خاک و گیاهان را پوشش دهد. روزنه های مشخصی روی آن قرار دارد که در فاصله های بین 10 تا 20 سانتی متر طراحی می شوند. می توانید با توجه به نیازی که دارید، نوار تیپ آبیاری مشخصی انتخاب کنید که فاصله بین شیارهای آن، دقیقاً همان اندازه ای باشد که گیاهان خود را کاشته اید. 

نوار تیپ آبیاری و صرفه جویی

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولات کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند. با صرفه جویی در مصرف آب با نوار تیپ آبیاری در روش آبیاری موضعی، کمک زیادی به گلخانه‌ها و مزارع کوچک شده که بتوانند از آب موجود بیشترین استفاده را داشته باشند. 

 

 

ادامه مطلب در نوارتیپ آبیاری پلی اتیلن

 

 

 

 

 

 

 

.

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله پلی اتیلن پارس زانوس که با انواع اتصالات اعم از اتصالات جوشی، اتصالات پیچی و اتصالات الکتروفیوژن بهم متصل می‌شوند یکی از مطمئن ترین روش‌های اتصال در خطوط لوله می‌باشد که در صورت جوشکاری صحیح نشتی نخواهد داشت. لوله‌های پلی‌اتیلن پارس زانوس با توجه به عدم خوردگی و عدم رسوب گذاری می‌تواند هزینه‌های اجرا، تعمیر و نگهداری تاسیسات شهری را بسیار کاهش دهد و از این نظر با توجه به طول عمر طولانی بیشتر از ۵۰ سال مدیران اجرائی را برای استفاده از این جنس لوله‌ها ترغیب می‌کند. 

 

مزایای لوله پلی اتیلن آبرسانی

این لوله های پلی اتیلن به راحتی در شرایط محیطی مختلف، خودشان را منطبق می کنند و شما می توانید در تمام شرایط محیطی روی دوام و کیفیت آنها حساب کنید. لوله پلی اتیلن ابرسانی می تواند طول عمر لوله کشی را بالا ببرد و در محیط های خیلی سرد یا خیلی گرم، آب را به سلامت برساند. 

مزارعی که در شرایط آب و هوایی گرم و خشک هستند، نیاز به لوله هایی دارند که زیر افتاب نپوسد، از بیین نرود و تغییر شکل ندهد. لوله پلی اتیلن می تواند گاهی تا مدت ها بدون تغییر شکل و حالت به کار خودش ادامه بدهد. 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()