نوشته شده توسط : پارس زانوس
تمامی گرید‌های لوله پلی اتیلن آبرسانی به ویژه گرید‌هایPE100وPE80در برابر عوامل مخرب محیطی نظیر مواد شیمیایی، تنش، کشش، حرارت بالا، ترک‌خوردگی، رسوب‌گذاری و... بسیار مقاوم هستند. به عبارتی استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن مرغوب در این نوع لوله‌ها موجب افزایش استحکام آن‌ها در برابر عوامل خارجی شده است. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی با مواد اولیهPE100وPE80از سایز 20 تا 400 میلی‌متر با رده‌های فشاری 4 تا 16 اتمسفر در مصارف آبرسانی تحت فشار و مواردی از این قبیل استفاده می‌شوند.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE100 

لوله پلی اتیلن آبرسانیPE100از لحاظ مشخصات فیزیکی و عملکردی دارای ویژگی‌های خاصی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دانسیته بالا، وزن و ضخامت کمتر اشاره کرد. گریدPE100به دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند. همچنین گریدPE100با توجه به داشتن خاصیت ضد اشعه ماورا بنفش، بسیاری از مشکلات لوله پلی اتیلن را در زمینه اتصالات و انتقال خطوط آب برطرف کرده‌است. این گرید از لوله پلی اتیلن به مراتب استحکام و وزن کمتری به نسبت سایر گرید‌ها دارد و به همین دلیل از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است.
 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 

لوله پلی اتیلن آبرسانیPE80از دانسیته کمتری نسبت به گریدPE100برخوردار است؛ بنابراین گریدPE80وزن و ضخامت بیشتری دارد. هزینه طراحی و تولید این نوع لوله نیز به مراتب بیشتر از گریدPE100است. مواد پلی اتیلن آبرسانیPE80بیشتر در زمینه تولید لوله‌های دوجداره کاروگیت به کار می‌روند. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی که با موادPE80تولید می‌شوند، برای خطوط انتقال آب در زمین‌های کشاورزی و زراعی مناسب هستند
 
 
 
 
 
.
​​​​​​​
 


:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

 لوله پلی اتیلن را باید در دو دسته بندی تک جداره و دوجداره تقسیم کنیم. کاربرد هر کدام از انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی در صنعت متفاوت است و نمی شود آنها را به جای همدیگر استفاده کرد. قبل از هر کاری باید بدانیم که این لوله ها را قرار است  کدام پروژه ها استفاده کنیم؟ پروژه‌های کشاورزی و آبیاری و انتقال آب درون ساختمان استفاده یا انتقال فاضلاب و آتش نشانی و انتقال آب زیر دریا. هر کدام از این ها، نیاز به لوله پلی اتیلن آبرسانی خودشان دارند و سایز و ابعاد و قطر خودشان را می خواهند.

 

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

شرایط انتقال آب و آبرسانی باعث شده که لوله‌های مختلفی در انتقال آب کاربرد داشته باشند. بستگی دارد که لوله را در کجا و با چه شرایط قرار بدهیم. در مسیر انتقال آب، انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی به کار می‌آید. در ابتدای مسیر که انتقال آب با حجم بیشتری انجام می‌شود، لوله پلی اتیلن آبرسانی دوجداره استفاده می شود. با نزدیک‌تر شدن به محل اصلی، می‌توانیم از لوله تک جداره استفاده کنیم که انعطاف‌پذیری بیشتری از خودش نشان می‌دهد.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره

انعطاف پذیری انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی و انتقال آب، نصب آن را ساده می کند. این لوله ها به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند آفتاب سوزان یا سرمای سخت، می توانند در روی زمین و حتی زیر خاک کشیده شوند. هیچ کدام از جانوران جونده نمی توانند به آن آسیب وارد کنند. شاید یکی از دلایلی که بعضی کشاورزان با دیدن جنس و شکل لوله پلی اتیلن آبرسانی، در مورد استفاده از آن شک می کنند، همین جانوران جونده و موذی و شرایط آب و هوایی است.

 

زمین های ناهموار را هم به خوبی پشتیبانی می کند و اجازه نمی دهد که پستی و بلندی جلوی انتقال آب را بگیرد. درحالی‌که لوله های بتونی و فلزی معمولاً در هنگام انتقال در مقابل این مشکل انعطاف پذیر نیستند. کشاورزانی که در زمین های سخت کشاورزی می کنند، ممکن است از این موضوع نگران باشند.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

 

......و



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

راه حل‌های هوشمندانه زیادی برای صرفه جویی آب در کشاورزی و آبیاری هستند، اما لوله آبیاری در تمام آن‌ها حضور دارد. لوله آبیاری قطره ای تحمل آبیاری تحت فشار را دارد و می‌تواند مزرعه بزرگی را پوشش بدهد. در عین حال انعطاف پذیر  است، به راحتی خم می‌شود، نشتی ندارد و کیفیت آب را هم حفظ می‌کند. پلی اتیلن به دلیل توانایی بالای خودشان در آبیاری قطره ای و کاهش محسوس مصرف آب در کشاورزی شناخته می‌شوند.


در مورد آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش‌های مدرن آبیاری در کشاورزی است که سال‌های زیادی است به کار می‌رود. در این روش، نیاز به لوله‌هایی داریم که بتوانیم در میان گیاهان کار کنیم و آبیاری را به روش قطره ای انجام دهیم. این روش که به آبیاری دریپر یا قطره چکان هم معروف است، از طریق سوراخ‌های ریزی که در لوله ایجاد شده انجام می‌شود.

برای این کار لازم است که با توجه به فاصله سوراخ‌ها از همدیگر، گیاهان را در جای درست بکاریم. این لوله کمک می‌کند که کاشت در باغ و گلخانه منظم بشود و به هر کدام از گیاهان اب کافی برسد. از آن جا که آب دقیقاً در نزدیکی گیاه ریخته می‌شود، نیاز گیاه برطرف می‌شود و خاک اطراف آن نیز بی دلیل خیس نمی‌شود. آب ریخته شده در بخش‌هایی از خاک که ریشه و گیاهی نداشته باشد، توسط گرمای هوا خشک می‌شود که مصداق کامل اتلاف آب است.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

 

......



:: برچسب‌ها: لوله آبیاری, لوله آبیاری پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن, لوله های پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن کشاورزی, لوله کشاورزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

ویژگی‌های خاص و متفاوت لوله پلی اتیلن باعث شده که جایگزین لوله‌های چدنی و فولادی بشود. خرید لولیه پلی اتیلن در این سال ها رشد زیادی داشته است. لوله پلی اتیلن با نام اختصاری HDPE از سال 1933 وارد صنعت شده است. رزین‌های PE برای موارد گوناگونی طراحی شده اند و در صنایعی مانند هوارسانی، گازرسانی، مخابرات، آبیاری و آبرسانی، کشاورزی، آتش نشانی، ساختمان سازی و مصارف دیگر به کار بروند. فشار قابل توجهی را می‌توانند درون خود تحمل کنند، کمتر رسوب می‌کنند و در مقابل شرایط محیطی به خوبی مقاومت دارند.

صنایع مختلفی به این لوله‌ها وابسته هستند. اتصالات لوله پلی اتیلن باعث شده که نصب و اجرای آنها هزینه خیلی کمتری داشته باشند و در هر صنعتی از این لوله‌ها استفاده کنند. دلایل کافی برای خرید لوله پلی اتیلن را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

نوع مصرف

هر صنعتی می‌تواند از انواع لوله پلی اتیلن برای انتقال آب، فاضلاب، گاز و کابل‌ها استفاده کند، به این شرط که نوع انتقال و روش ان را پید کند. پلی اتیلن به دلیل مقاومتی که دارد می‌تواند حتی آب را در زیر دریا منتقل کند. یا به دلیل قدرت محافظتی که دارد، برای انتقال فاضلاب بدون نشتی به کار می‌رود. گاز و هوا به راحتی درون آن منتقل می‌شود، زیرا هیچ حفره ای درون آن ایجاد نمی شود. از آن جا که در برابر شرایط محیطی مانند نور خورشید و اسیدها و فشار خاک مقاوم است، برای کاورینگ سیم‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

قبل از این که لوله پلی اتیلن را سفارش بدهید، حتماً باید با مشاوران پارس زانوس در مورد صنعت خود صحبت کنید. این مشاوران به شما در مورد قطر و جنس لوله‌ها و گرید مورد نیاز شما، مشاوره‌های لازم را می‌دهد.

 

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

 

.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس
در خرید و قیمت لوله پلی اتیلن خود بسیار دقت کنید زیرا که در صورتی که به اشتباه خرید نمایید ممکن است لوله ها دارای کیفیت نسبی و ضعیف باشند که به مرور زمان و یا در حین نصب شما را درگیر مشکلات جدی نماید و مجبور به صرف هزینه های بیشتر جهت تغییر لوله های خریداری شده بگرداند.  اگر فروشنده و خریدار هر دو به منفعت یکدیگر بیاندیشند و به معامله‌ای با فرمول ساده‌ی برد برد اعتقاد داشته باشند لوله پلی اتیلن با کیفیت و ماندگار بفروش می‌رسد و قیمت لوله پلی اتیلن با کیفیت متناسب لوله اتفاق می‌افتد.

قیمت لوله پلی اتیلن و خرید

خرید لوله پلی اتیلن به نوبه خود می‌تواند کاری بسیار سخت و دشوار باشد و شما هنگام خرید با اطلاعاتی نامفهوم مواجه شوید که به کار شما نمی‌آید. از همین رو ما چند نکته اساسی در هنگام خرید و نگاه به قیمت لوله پلی اتیلن را که باید به آنها دقت نمائید را ذکر می‌کنیم. خرید لوله پلی اتیلن به دلیل استفاده و کاربردهای قابل توجه آن در بخش صنعت راهکارها و نکاتی دارد که اگر به آنها توجه نمائید می‌توانید خریدی عالی داشته و در انجام پروژه صرفه جویی قابل توجهی خواهید نمود.
نکات کلیدی خرید 
۱-    اولین نکته ای که  باید در  خرید  دقت داشت این است که لوله خریداری شده حتما نشان استاندارد را داشته باشد.
 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 
 
 
 
.


:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

تجهیزات و اتصالات آتشنشانی در اصل پلی اتیلن تولید شده در پتروشیمی است که از آن به منظور ساخت‌ لوله‌های مختلفی از جمله لوله آتش‌نشانی استفاده می‌شود. لوله‌های پلی اتیلن آتش‌نشانی مزیت‌های زیادی دارند که باعث گسترش کاربرد این نوع لوله‌ها شده‌است. این لوله‌های پلی اتیلنی علاوه بر این که ضد حریق هستند، دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی چون حمل فشار بالای سیال، ضد خوردگی و عدم رسوب‌گذاری در داحل لوله هستند. لوله و اتصالات پلی اتیلن به صورت یکپارچه و از بهترین مواد اولیه PE100 با قابلیت تحمل فشارهای 4 تا 25 بار و حتی بیشتر تولید می‌شوند. بهترین گزینه برای ساخت لوله‌های مرکز آتش‌نشانی و همچنین برای سرویس‌های ضد حریق و آتش سوزی در ساختمان‌ها، لوله‌های پلی اتیلنی هستند.

ویژگی‌های لوله پلی اتیلن آتشنشانی

لوله پلی اتیلن آتشنشانی یکی از لوازم پرکاربرد در سیستم‌های آتش‌نشانی است که هم در واحدهای نیروگاهی و هم در ایستگاه‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌های آبرسان باید ضد حریق باشند تا به هنگام نزدیکی و وارد شدن به محیط‌های آتش‌گرفته دچار سوختگی نشوند. همچنین باید این لوله‌ها قابلیت تحمل فشار بالای آب را داشته‌باشند تا به هنگام آبرسانی مشکلی پیش نیاید. لوله‌های پلی اتیلن آتش نشانی و اتصالات آن به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا، در اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ آتش‌نشانی برای تامین آب به عنوان بهترین گزینه توسط پیمانکاران سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس
قبل  از این که بدانیم لوله پلی اتیلن چیست و چرا باید آن را شناخت، باید بدانیم که بدون این لوله ها، صنعت‌های مختلف، مشکلات نشتی و افت فشار و خرابی و پوسیدگی را  داشته‌اند. لوله‌های چدنی و سیمانی که قبل از این استفاده می‌شدند، با نشتی دادن، سوراخ شدن و ترکیدن، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کردند. اگر این مشکلات در خانه‌های مسکونی اتفاق می‌افتادند، محل نشت و پوسیدگی را به راحتی می‌شد پیدا کرد. اما وقتی بحث انتقال مایعات و گازها، آبرسانی، آبیاری، آتش نشانی و… پیش می‌آید، پیدا کردن نشتی در فاصله‌های طولانی عملاً کار فرسایشی سختی بود که زمان زیادی هم می‌گرفت.
لوله‌های پلی اتیلن توانستند به راحتی جایگزین این لوله‌های چدنی و فولادی و سیمانی بشوند و این مشکلات را از بین ببرند. صنایع مختلفی مثل آبرسانی، آبیاری، کشاورزی، گازرسانی، آتش نشانی، و مخابرات و صنعت‌های مرتبط، با این لوله‌ها توانسته اند انتقال مطمئن تر و ایمن تری داشته باشند. احتمال پارگی، پوسیدگی، خوردگی و شکاف‌های دیگر در این لوله‌ها تقریباً صفر است. اما چه طور ممکن است؟
 
لوله پلی اتیلن چیست 
قبل از این که ویژگی‌های این لوله‌ها را بررسی کنیم، باید نگاهی به خود پلی اتیلن و جنس آن بیاندازیم. پلی اتیلن نوعی پلاستیک پلیمری به حساب می‌آید که از پلمیریزاسیون گاز بی رنگ اتیلن با فرمول شیمایی C2H4 به دست می‌آید. این پلاستیک قابل بازیافت است و با ذوب و قالب گیری به شکل لوله‌ها و مواد مختلف دیگر در می‌آید.
گوناگونی پلی اتیلن که در دو دسته سبک و سنگین قرار می‌گیرند، موارد استفاده آن را بالاتر می‌برد. پلی اتیلن سنگین که بیشترین مصرف را در بین مشتریان دارد، دارای زنجیره مولکولی فشرده و بدون شاخه است. همین موضوع باعث می‌شود که انعطاف کمی از خودش نشان بدهد، و چگالی بالایی داشته باشد.




:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, خرید لوله پلی اتیلن, قیمت لوله پلی اتیلن, راهنمای لوله پلی اتیلن, درباره لوله پلی اتیلن, لوله دست دوم پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

در گذشته از لوله‌های فولادی، بتنی و سیمانی برای نصب و انتقال خطوط آب در شبکه آبرسانی استفاده‌ می‌شد، اما این نوع لوله‌ها با گذر زمان دچار خوردگی شده و رسوب‌گذاری می‌کردند. برای رفع این مشکل بزرگ، لوله‌ پلی اتیلن آبرسانی طراحی و تولید شدند. از این لوله‌ها  جهت انتقال آب از طریق استخر، چاه و لوله کشی به زمین‌های کشاورزی و مصارف شهری استفاده می‌شود.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی چیست؟

لوله‌ پلی اتیلن ابیاری و آبرسانی به دلیل ساختار پلی‌اتیلنی که دارند، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و در برابر نفوذ عوامل خارجی بسیار مقاوم هستند. امروزه برای جلوگیری از آسیب رساندن به طبیعت و همچنین کاهش هزینه‌های اجرای پروژ‌های عمرانی آبیاری و آبرسانی، از این نوع لوله‌ها استفاده می‌شود. وجود ویژگی‌های منحصر به فرد در این نوع لوله در مقایسه با سایر لوله‌ها، از جمله لوله‌های فلزی، بتی و سیمانی، چدنی و PVC باعث شده است که استفاده از آن در خطوط انتقال آب به اولین گزینه تبدیل شود.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

لوله پلی اتیلن آبرسانی

 

ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی

 انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی به دلیل مقاومت بالا در برابر خاک و فشار هرگز دچار نشتی و استهلاک نمی‌شود به همین دلیل از عمر نیم قرنی برخوردار هستند.

 

لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی در برابر اسید و باز و همچنین مواد شیمیایی و محلول‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل در مصارف گوناگون، مانند انتقال آب شرب استفاده می‌شود.

 

 



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

لوله آبیاری پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله ها در صنعت کشاورزی است. این لوله ها با بهینه‌سازی مصرف آب، بهبود آبیاری در مزارع کشاورزی، افزایش بار محصولات و ارسال آب سالم به گیاهان، یکی از بهترین گزینه ها برای آبیاری است. جنس پلی اتیلن اهمیت زیادی دارد که نسبت به لوله های PVC هم برتری دارد. انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن آبیاری بسیار بیشتر از PVC و لوله‌های دیگر است. پلمیرهای دیگری که در تولید لوله پلی اتیلن نامرغوب به کار می رود برای این لوله‌ها  سم است. بنابراین داشتن کیفیت خوب مسئله اول است.

صنعت تولید لوله پلی اتیلن از 50 سال پیش پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید انواع لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن داشته‌ و توانسته است در بسیاری از صنایع از جمله آبیاری، آبرسانی و مخابرات، جایگزین لوله‌های فلزی، پی وی سی و سیمانی شود. ویژگی‌هایی چون استحکام، انعطاف‌پذیری و روش نصب آسان این نوع لوله و اتصالات آن، نقش بسزایی در این پیشرفت داشته‌اند. در ادامه در مورد لوله پلی اتیلن آبیاری و ویژگی‌های متمایز آن توضیح می‌دهیم.


مطالب مرتبط:

محصولات لوله پلی اتیلن پارس زانوس

کاربردهای اصلی لوله پلی اتیلن 

لوله پلی اتیلن چیست؟ 

مقالات وبلاگ


لوله  آبیاری پلی اتیلن چیست؟

این نوع لوله با هدف استفاده بهینه از آب به کار برده می‌شود. این لوله‌ها از لوله‌های آبرسانی اصلی انشعاب گرفته شده و برای آبیاری به روش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. طراحی لوله‌های پلی اتیلن آبیاری به گونه‌ای است که منابع آبی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. لوله پلی اتیلن آبیاری به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.
لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب و آبیاری است.

 

 
 

ویژگی های لوله آبیاری پلی اتیلن

 
 

وزن کم

وزن بسیار کم و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
 

حمل و نقل راحت

بارگیری و حمل و نقل آسان
 

نصب راحت

نصب و راه‌اندازی سریع و آسان لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلنی
 
 

انعطاف‌پذیری بالا

قدرت مانور بر روی مسیر نصب و انتقال‌ پذیری راحت سیالات در داخل لوله
 

مقاومت بالا

عدم نیاز به پوشش و محافظ

 

تنوع در سایز و اندازه

تنوع در انواع محصولات برای مصارف گوناگون
 
نوار تیپ آبیاری چیست
 

قیمت این نوع لوله  به چه عواملی بستگی دارد؟

لوله پلی اتیلن پارس زانوس از نوع آبیاری در مقایسه با سایر لوله‌ها از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. سایز لوله، نوع در مواد اولیه و خام از عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع لوله هستند. در حالت کلی قیمت انواع لوله پلی اتیلن به عواملی چون نوع و درصد خلوص مواد استفاده شده، استاندارد بودن لوله تولیدی و هزینه‌های ایاب ذهاب بستگی دارد. لوله‌های پارس زانوس مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا تولید شده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. برای مشاوره در مورد نوع لوله و قیمت آن می‌توانید با کارشناسان پارس زانوس در ارتباط باشید.

 

کاربردهای مختلف لوله‌های پلی اتیلن آبیاری

لوله پلی اتیلن آبیاری پرکاربردترین لوله در سیستم‌های آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره‌ای است. این لوله‌ها به دلیل مزایای ویژه‌ای که دارند، در بسیاری از مزارع و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صنعت کشاورزی و سایر صنایع وابسته کاربرد ویژه‌ای دارند.

 

کاربرد لوله های پلی اتیلن آبیاری در کشاورزی و مزارع

لوله‌های پلی اتیلن به دلیل دارا بودن برخی ویژگی‌هایی مانند دفع سریع سموم و آفات، توزیع بهینه آب نسبت به سایر لوله‌های آبیاری کاربرد گسترده‌تری در کشاورزی دارد. همچنین دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی، درصد خرابی کم و داشتن عمر طولانی باعث شده تا این لوله جایگزین بسیاری از لوله‌های آبیاری شود. یکی از مزیت‌های مهم استفاده از لوله پلی اتیلن در کشاورزی این است که از تجمع رطوبت در مزارع و بروز بسیاری از بیماری‌های خاص گل و گیاه مانند قارچ و آفات جلوگیری می‌کند. از این لوله‌ها برای آبیاری به روش‌های قطره‌ای و سیفی‌جات استفاده متعددی می‌شود.

 

آبیاری قطره‌ای با لوله پلی اتیلن آبیاری

در آبیاری قطره‌ای آب با فشار کم و کنترل شده از نقاط مختلف مسیر لوله‌کشی شده خارج شده و به آرامی به پای گیاهان می‌رسد. استفاده از این نوع لوله آبیاری موجب می‌شود که بازدهی در این روش بیشتر شده و از هدررفت آب جلوگیری شود. از مهمترین مزایای این روش آبیاری می‌توان به صرفه‌جویی بسیار زیاد در مصرف آب، جلوگیری از شست شدن کود و مواد مغذی اضافه شده به خاک، کاهش رشد علف‌های هرز و… اشاره کرد.

 

آبیاری صیفی جات با لوله آبیاری

در آبیاری سیفی‌جات توجه به میزان عمق ریشه محصول و همچنین میزان آبی که در هر نوبت به محصول داده می‌شود بسیار مهم است. با روش‌های آبیاری نوین و استفده از لوله‌های پلی اتیلن که قابلیت طراحی مسیر و انعطاف بالایی دارند، به راجتی می‌توان آبیاری سیفی‌جات را به روش کنترل شده انجام داد و در عین مصرف کنترل‌شده آب، به بازدهی بالایی نیز دست یافت.

 

مزایای مهم لوله های آبیاری

  • مقرون به صرفه و اشغال فضای کم
  • مقاوم در برابر اسید، مواد شیمیایی مختلف و تابش پرتو ماورا بنفش
  • متشکل از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه به منظور برخورداری از کارایی و طول عمر بالا
  • امکان نصب در سطح و عمق خاک
  • بهترین گزینه برای کشت‌های فصلی
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • نیاز به فضای کم در انبار برای نگهداری
  • وزن بسیار کم
نوار تیپ آبیاری چیست
 

قیمت این نوع لوله  به چه عواملی بستگی دارد؟

لوله پلی اتیلن پارس زانوس از نوع آبیاری در مقایسه با سایر لوله‌ها از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. سایز لوله، نوع در مواد اولیه و خام از عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع لوله هستند. در حالت کلی قیمت انواع لوله پلی اتیلن به عواملی چون نوع و درصد خلوص مواد استفاده شده، استاندارد بودن لوله تولیدی و هزینه‌های ایاب ذهاب بستگی دارد. لوله‌های پارس زانوس مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا تولید شده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. برای مشاوره در مورد نوع لوله و قیمت آن می‌توانید با کارشناسان پارس زانوس در ارتباط باشید.

 

کاربردهای مختلف لوله‌های پلی اتیلن آبیاری

لوله پلی اتیلن آبیاری پرکاربردترین لوله در سیستم‌های آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره‌ای است. این لوله‌ها به دلیل مزایای ویژه‌ای که دارند، در بسیاری از مزارع و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صنعت کشاورزی و سایر صنایع وابسته کاربرد ویژه‌ای دارند.

 

کاربرد لوله های پلی اتیلن آبیاری در کشاورزی و مزارع

لوله‌های پلی اتیلن به دلیل دارا بودن برخی ویژگی‌هایی مانند دفع سریع سموم و آفات، توزیع بهینه آب نسبت به سایر لوله‌های آبیاری کاربرد گسترده‌تری در کشاورزی دارد. همچنین دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی، درصد خرابی کم و داشتن عمر طولانی باعث شده تا این لوله جایگزین بسیاری از لوله‌های آبیاری شود. یکی از مزیت‌های مهم استفاده از لوله پلی اتیلن در کشاورزی این است که از تجمع رطوبت در مزارع و بروز بسیاری از بیماری‌های خاص گل و گیاه مانند قارچ و آفات جلوگیری می‌کند. از این لوله‌ها برای آبیاری به روش‌های قطره‌ای و سیفی‌جات استفاده متعددی می‌شود.

 

آبیاری قطره‌ای با لوله پلی اتیلن آبیاری

در آبیاری قطره‌ای آب با فشار کم و کنترل شده از نقاط مختلف مسیر لوله‌کشی شده خارج شده و به آرامی به پای گیاهان می‌رسد. استفاده از این نوع لوله آبیاری موجب می‌شود که بازدهی در این روش بیشتر شده و از هدررفت آب جلوگیری شود. از مهمترین مزایای این روش آبیاری می‌توان به صرفه‌جویی بسیار زیاد در مصرف آب، جلوگیری از شست شدن کود و مواد مغذی اضافه شده به خاک، کاهش رشد علف‌های هرز و… اشاره کرد.

 

آبیاری صیفی جات با لوله آبیاری

در آبیاری سیفی‌جات توجه به میزان عمق ریشه محصول و همچنین میزان آبی که در هر نوبت به محصول داده می‌شود بسیار مهم است. با روش‌های آبیاری نوین و استفده از لوله‌های پلی اتیلن که قابلیت طراحی مسیر و انعطاف بالایی دارند، به راجتی می‌توان آبیاری سیفی‌جات را به روش کنترل شده انجام داد و در عین مصرف کنترل‌شده آب، به بازدهی بالایی نیز دست یافت.

 

مزایای مهم لوله های آبیاری

  • مقرون به صرفه و اشغال فضای کم
  • مقاوم در برابر اسید، مواد شیمیایی مختلف و تابش پرتو ماورا بنفش
  • متشکل از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه به منظور برخورداری از کارایی و طول عمر بالا
  • امکان نصب در سطح و عمق خاک
  • بهترین گزینه برای کشت‌های فصلی
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • نیاز به فضای کم در انبار برای نگهداری
  • وزن بسیار کم
نوار تیپ آبیاری چیست
 

قیمت این نوع لوله  به چه عواملی بستگی دارد؟

لوله پلی اتیلن پارس زانوس از نوع آبیاری در مقایسه با سایر لوله‌ها از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. سایز لوله، نوع در مواد اولیه و خام از عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع لوله هستند. در حالت کلی قیمت انواع لوله پلی اتیلن به عواملی چون نوع و درصد خلوص مواد استفاده شده، استاندارد بودن لوله تولیدی و هزینه‌های ایاب ذهاب بستگی دارد. لوله‌های پارس زانوس مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا تولید شده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. برای مشاوره در مورد نوع لوله و قیمت آن می‌توانید با کارشناسان پارس زانوس در ارتباط باشید



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

در گذشته از لوله‌های فولادی، بتنی و سیمانی برای نصب و انتقال خطوط آب در شبکه آبرسانی استفاده‌ می‌شد، اما این نوع لوله‌ها با گذر زمان دچار خوردگی شده و رسوب‌گذاری می‌کردند. برای رفع این مشکل بزرگ، لوله‌ پلی اتیلن آبرسانی طراحی و تولید شدند. از این لوله‌ها  جهت انتقال آب از طریق استخر، چاه و لوله کشی به زمین‌های کشاورزی و مصارف شهری استفاده می‌شود.

لوله پلی اتیلن آبرسانی چیست؟

لوله‌ پلی اتیلن ابیاری و آبرسانی به دلیل ساختار پلی‌اتیلنی که دارند، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و در برابر نفوذ عوامل خارجی بسیار مقاوم هستند. امروزه برای جلوگیری از آسیب رساندن به طبیعت و همچنین کاهش هزینه‌های اجرای پروژ‌های عمرانی-آبیاری و آبرسانی، از این نوع لوله‌ه استفاده می‌شود. وجود ویژگی‌های منحصر به فرد در این نوع لوله در مقایسه با سایر لوله‌ها، از جمله لوله‌های فلزی، بتی و سیمانی، چدنی و PVC باعث شده است که استفاده از آن در خطوط انتقال آب به اولین گزینه تبدیل شود.

 

 ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی

 عمر 50 ساله

 انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی به دلیل مقاومت بالا در برابر خاک و فشار هرگز دچار نشتی و استهلاک نمی‌شود به همین دلیل از عمر نیم قرنی برخوردار هستند.
 

مقاومت بالا

لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی در برابر اسید و باز و همچنین مواد شیمیایی و محلول‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل در مصارف گوناگون، مانند انتقال آب شرب استفاده می‌شود.
 

وزن کم

 لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی در مقایسه با سایر لوله‌های فولادی، چدنی و بتنی از وزن کمی برخوردار هستند که این ویژگی موجب حمل آسان آن‌ها می‌شود.
 
 

انعطاف‌پذیری بالا

انواع گرید‌های لوله پلی‌اتیلن از انعطاف بالایی برخوردار بوده و در شرایط و دماهای متفاوت منعطف می‌شود
 

تنوع در سایز و اندازه

این نوع لوله‌ها تا طول 12 متر به صورت شاخه‌ای، و برای لوله‌های به ضخامت بیشتر از 125 میلی‌متر، به صورت کلاف تولید می‌شود.

 

اتصال بدون جوش

در این نوع روش نصب، دیگر نیازی به حرارت دادن به لوله نیست و لوله‌ها توسط کمربند و رابط به یکدیگر متصل می‌شوند.
 
لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی-PE80
 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 از دانسیته کمتری نسبت به گرید PE100 برخوردار است؛ بنابراین گرید PE80 وزن و ضخامت بیشتری دارد. هزینه طراحی و تولید این نوع لوله نیز به مراتب بیشتر از گرید PE100 است. مواد پلی اتیلن آبرسانی PE80 بیشتر در زمینه تولید لوله‌های دوجداره کاروگیت به کار می‌روند. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی که با مواد PE80 تولید می‌شوند، برای خطوط انتقال آب در زمین‌های کشاورزی و زراعی مناسب هستند.

انواع-لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی
 

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی 

لوله پلی اتیلن آبرسانی به دو نوع اصلی تک‌جداره و دو‌جداره تقسیم می‌شود.  این لوله‌ها در ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شوند که در پروژه‌های خطوط انتقال آب شهری و روستایی، جمع‌آوری آب‌‌های روان سطحی و آبیاری زمین‌های زراعی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای-لوله-پلی-اتیلن-تک‌جداره
 

 مزایای لوله پلی اتیلن  تک‌جداره  

  • امکان نصب آسان
  • طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی
  • حمل و نقل آسان
  • امکان استفاده در زمین های ناهموار
  • مقاومت در برابر دماهای بالا تا ۸۰ درجه سانتی گراد
  • مقاومت در برابر دماهای پایین تا منفی ۷۰ درجه سانتیگراد
  • مقاومت در برابر فشار بالا تا ۱۶ اتمسفر
  • مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی
مزایای-لوله-پلی-اتیلن-دو-جداره
 

مزایای لوله پلی اتیلن دو جداره 

  • تولید شده با جدیدترین فناوری های روز دنیا
  • عدم گرفتگی در اثر رسوب‌گذاری
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها
  • مقاومت بالا در برابر فشار خارجی
  • مقاوم در برابر زمین لرزه
  • تعمیر و نگهداری آسان

بیشتر بخوانید:

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ


گریدهای-لوله-پلی-اتیلن-انتقال-آب
 

گریدهای لوله پلی اتیلن انتقال آب 

 

تمامی گرید‌های لوله پلی اتیلن آبرسانی به ویژه گرید‌های PE100 و PE80 در برابر عوامل مخرب محیطی نظیر مواد شیمیایی، تنش، کشش، حرارت بالا، ترک‌خوردگی، رسوب‌گذاری و… بسیار مقاوم هستند. به عبارتی استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن مرغوب در این نوع لوله‌ها موجب افزایش استحکام آن‌ها در برابر عوامل خارجی شده است. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی با مواد اولیه PE100 و PE80 از سایز 20 تا 400 میلی‌متر با رده‌های فشاری 4 تا 16 اتمسفر در مصارف آبرسانی تحت فشار و مواردی از این قبیل استفاده می‌شوند.

لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی-PE100
 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE100 

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE100 از لحاظ مشخصات فیزیکی و عملکردی دارای ویژگی‌های خاصی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دانسیته بالا، وزن و ضخامت کمتر اشاره کرد. گرید PE100 به دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند. همچنین گرید PE100 با توجه به داشتن خاصیت ضد اشعه ماورا بنفش، بسیاری از مشکلات لوله پلی اتیلن را در زمینه اتصالات و انتقال خطوط آب برطرف کرده‌است. این گرید از لوله پلی اتیلن به مراتب استحکام و وزن کمتری به نسبت سایر گرید‌ها دارد و به همین دلیل از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است.

لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی-PE80
 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 از دانسیته کمتری نسبت به گرید PE100 برخوردار است؛ بنابراین گرید PE80 وزن و ضخامت بیشتری دارد. هزینه طراحی و تولید این نوع لوله نیز به مراتب بیشتر از گرید PE100 است. مواد پلی اتیلن آبرسانی PE80 بیشتر در زمینه تولید لوله‌های دوجداره کاروگیت به کار می‌روند. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی که با مواد PE80 تولید می‌شوند، برای خطوط انتقال آب در زمین‌های کشاورزی و زراعی مناسب هستند.

انواع-لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی
 

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی 

لوله پلی اتیلن آبرسانی به دو نوع اصلی تک‌جداره و دو‌جداره تقسیم می‌شود.  این لوله‌ها در ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شوند که در پروژه‌های خطوط انتقال آب شهری و روستایی، جمع‌آوری آب‌‌های روان سطحی و آبیاری زمین‌های زراعی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای-لوله-پلی-اتیلن-تک‌جداره
 

 مزایای لوله پلی اتیلن  تک‌جداره  

  • امکان نصب آسان
  • طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی
  • حمل و نقل آسان
  • امکان استفاده در زمین های ناهموار
  • مقاومت در برابر دماهای بالا تا ۸۰ درجه سانتی گراد
  • مقاومت در برابر دماهای پایین تا منفی ۷۰ درجه سانتیگراد
  • مقاومت در برابر فشار بالا تا ۱۶ اتمسفر
  • مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی
مزایای-لوله-پلی-اتیلن-دو-جداره
 

مزایای لوله پلی اتیلن دو جداره 

  • تولید شده با جدیدترین فناوری های روز دنیا
  • عدم گرفتگی در اثر رسوب‌گذاری
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها
  • مقاومت بالا در برابر فشار خارجی
  • مقاوم در برابر زمین لرزه
  • تعمیر و نگهداری آسان

بیشتر بخوانید:

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ


گریدهای-لوله-پلی-اتیلن-انتقال-آب
 

گریدهای لوله پلی اتیلن انتقال آب 

 

تمامی گرید‌های لوله پلی اتیلن آبرسانی به ویژه گرید‌های PE100 و PE80 در برابر عوامل مخرب محیطی نظیر مواد شیمیایی، تنش، کشش، حرارت بالا، ترک‌خوردگی، رسوب‌گذاری و… بسیار مقاوم هستند. به عبارتی استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن مرغوب در این نوع لوله‌ها موجب افزایش استحکام آن‌ها در برابر عوامل خارجی شده است. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی با مواد اولیه PE100 و PE80 از سایز 20 تا 400 میلی‌متر با رده‌های فشاری 4 تا 16 اتمسفر در مصارف آبرسانی تحت فشار و مواردی از این قبیل استفاده می‌شوند.

لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی-PE100
 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE100 

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE100 از لحاظ مشخصات فیزیکی و عملکردی دارای ویژگی‌های خاصی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دانسیته بالا، وزن و ضخامت کمتر اشاره کرد. گرید PE100 به دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند. همچنین گرید PE100 با توجه به داشتن خاصیت ضد اشعه ماورا بنفش، بسیاری از مشکلات لوله پلی اتیلن را در زمینه اتصالات و انتقال خطوط آب برطرف کرده‌است. این گرید از لوله پلی اتیلن به مراتب استحکام و وزن کمتری به نسبت سایر گرید‌ها دارد و به همین دلیل از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است.

لوله-پلی-اتیلن-آبرسانی-PE80
 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی PE80 از دانسیته کمتری نسبت به گرید PE100 برخوردار است؛ بنابراین گرید PE80 وزن و ضخامت بیشتری دارد. هزینه طراحی و تولید این نوع لوله نیز به مراتب بیشتر از گرید PE100 است. مواد پلی اتیلن آبرسانی PE80 بیشتر در زمینه تولید لوله‌های دوجداره کاروگیت به کار می‌روند. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی که با مواد PE80 تولید می‌شوند، برای خطوط انتقال آب در زمین‌های کشاورزی و زراعی مناسب هستند.

 


:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

راه حل‌های هوشمندانه زیادی برای صرفه جویی آب در کشاورزی و آبیاری هستند، اما لوله آبیاری در تمام آن‌ها حضور دارد. برای این کار، باید به سراغ لوله ای برویم که تحمل آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره ای را داشته باشد. در عین حال انعطاف پذیر باشد، به راحتی خم شود، نشتی نداشته باشد و کیفیت آب را هم حفظ کند. تمام این ویژگی‌ها در لوله آبیاری پلی اتیلن وجود دارند. پلی اتیلن به دلیل توانایی بالای خودشان در آبیاری قطره ای و کاهش محسوس مصرف آب در کشاورزی شناخته می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

لوله پلی اتیلن

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ


در مورد آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش‌های مدرن آبیاری در کشاورزی است که سال‌های زیادی است به کار می‌رود. در این روش، نیاز به لوله‌هایی داریم که بتوانیم در میان گیاهان کار کنیم و آبیاری را به روش قطره ای انجام دهیم. این روش که به آبیاری دریپر یا قطره چکان هم معروف است، از طریق سوراخ‌های ریزی که در لوله ایجاد شده انجام می‌شود.

برای این کار لازم است که با توجه به فاصله سوراخ‌ها از همدیگر، گیاهان را در جای درست بکاریم. این لوله کمک می‌کند که کاشت در باغ و گلخانه منظم بشود و به هر کدام از گیاهان اب کافی برسد. از آن جا که آب دقیقاً در نزدیکی گیاه ریخته می‌شود، نیاز گیاه برطرف می‌شود و خاک اطراف آن نیز بی دلیل خیس نمی‌شود. آب ریخته شده در بخش‌هایی از خاک که ریشه و گیاهی نداشته باشد، توسط گرمای هوا خشک می‌شود که مصداق کامل اتلاف آب است.


مزایای آبیاری قطره ای

برای آبیاری قطره ای به لوله‌هایی نیاز داریم که کیفیت مناسبی داشته باشند. اگر اندازه و فاصله سوراخ‌ها، کیفیت لوله‌ها و قطر آنها مناسب نباشد، عملاً هزینه خرید آنها را دور ریخته اید. مزیت‌های لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره ای به کشاورز کمک می‌کند که با وجود محدویت در آبیاری، همچنان گیاهان پرباری داشته باشد.

با داشتن ذخیره آب که در سپتیک تانک پلی اتیلن ذخیره می‌شود، می‌توانید آب‌های باقیمانده را ذخیره کنید تا در زمان‌های خشکسالی یا کم آبی از این ذخیره استفاده کنید. گیاهان به اندازه آب می‌خورند، باقی مانده آب در تانکر ذخیره می‌شود و مصرف آب به شکل محسوسی پایین می‌آید. در مدت کوتاهی کاهش مصرف آب، افزایش باروری گیاهان و افزایش ذخیره آب را می‌توانید به وضوح ببینید. این ویژگی‌ها به شما انگیزه می‌دهد که محصولات باغ و در نتیجه درآمد خودتان را افزایش بدهید.


ملاک‌های خرید لوله آبیاری قطره ای

لوله پلی اتیلن گرید A که توسط شرکت پارس زانوس تولید می‌شود، ویژگی‌هایی دارد که خیال شما را برای آبیاری قطره ای راحت می‌کند. اگر پلی اتیلن از جنس مرغوب نباشد، یا لوله خراب یا نامرغوب را به اسم لوله دست دوم بخرید، مشکلات زیادی را برای آبیاری خواهید داشت. مزایای لوله پلی اتیلن گرید A اینهاست:

  1. هیچ ماده ای از لوله به آب اضافه نمی‌شود. در حالی که پلیمرهای لوله نامرغوب به مرور به آب اضافه می‌شود و محصول را خراب می‌کند. این موضوع در مورد آب آشامیدنی حیاتی است.
  2. قطر و فاصله سوراخ‌ها روی لوله استاندارد و مناسب است. در هیچ کجای لوله هم نشتی ندارد و فقط در همان مکان‌های مشخص شده، آب روی زمین می‌ریزد.
  3. گرما و سرما در کیفیت لوله تغییری ایجاد نمی‌کند.
  4. جانوران جونده مانند موش و خرگوش و راسو، نمی‌توانند آن را بجوند.
  5. از بین گیاهان می‌تواند عبور کند بدون این که آسیبی به آنها بزند.
  6. تمام استانداردهای لازم برای دریافت تاییده از جهاد کشاورزی را دارند.

قیمت منصفانه برای خرید لوله آبیاری، آخرین گزینه ای است که باید به آن فکر کنید. نداشتن هر کدام از ملاک‌های بالا، باعث می‌شود که در کوتاه مدت مجبور به تعویض لوله ارزان قیمت با لوله‌های جدید بشوید.

 

 



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن , نوار آبیاری , نوار تیپ آبیاری , لوله آبیاری , لوله آبیاری قطره ای , آبیاری قطره ای , لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

صنعت تولید لوله پلی اتیلن از 50 سال پیش پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید انواع لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن داشته‌ و توانسته است در بسیاری از صنایع از جمله آبیاری، آبرسانی و مخابرات، جایگزین لوله‌های فلزی، پی وی سی و سیمانی شود. ویژگی‌هایی چون استحکام، انعطاف‌پذیری و روش نصب آسان این نوع لوله و اتصالات آن، نقش بسزایی در این پیشرفت داشته‌اند. در ادامه در مورد لوله پلی اتیلن آبیاری و ویژگی‌های متمایز آن توضیح می‌دهیم.

لوله پلی اتیلن آبیاری چیست؟

این نوع لوله با هدف استفاده بهینه از آب به کار برده می‌شود. این لوله‌ها از لوله‌های آبرسانی اصلی انشعاب گرفته شده و برای آبیاری به روش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. طراحی لوله‌های پلی اتیلن آبیاری به گونه‌ای است که منابع آبی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. لوله پلی اتیلن آبیاری به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.
لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب و آبیاری است.

 

 
 


:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن , نوار آبیاری , نوار تیپ آبیاری , لوله آبیاری , لوله آبیاری قطره ای , آبیاری قطره ای , لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

صنعت تولید لوله پلی اتیلن از 50 سال پیش پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید انواع لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن داشته‌ و توانسته است در بسیاری از صنایع از جمله آبیاری، آبرسانی و مخابرات، جایگزین لوله‌های فلزی، پی وی سی و سیمانی شود. ویژگی‌هایی چون استحکام، انعطاف‌پذیری و روش نصب آسان این نوع لوله و اتصالات آن، نقش بسزایی در این پیشرفت داشته‌اند. در ادامه در مورد لوله پلی اتیلن آبیاری و ویژگی‌های متمایز آن توضیح می‌دهیم.

 

لوله پلی اتیلن آبیاری چیست؟

این نوع لوله با هدف استفاده بهینه از آب به کار برده می‌شود. این لوله‌ها از لوله‌های آبرسانی اصلی انشعاب گرفته شده و برای آبیاری به روش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. طراحی لوله‌های پلی اتیلن آبیاری به گونه‌ای است که منابع آبی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. لوله پلی اتیلن آبیاری به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.
لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب و آبیاری است.

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس


مطالب مرتبط:

محصولات لوله پلی اتیلن پارس زانوس

کاربردهای اصلی لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست؟

مقالات وبلاگ


ویژگی های لوله آبیاری

وزن کم

وزن بسیار کم و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه

حمل و نقل راحت

بارگیری و حمل و نقل آسان

نصب راحت

نصب و راه‌اندازی سریع و آسان لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلنی

انعطاف‌پذیری بالا

قدرت مانور بر روی مسیر نصب و انتقال‌ پذیری راحت سیالات در داخل لوله

مقاومت بالا

عدم نیاز به پوشش و محافظ

تنوع در سایز و اندازه

تنوع در انواع محصولات برای مصارف گوناگون



:: برچسب‌ها: لوله آبیاری, لوله آبیاری پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن, لوله های پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن کشاورزی, لوله کشاورزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

ویژگی‌های خاص و متفاوت لوله پلی اتیلن باعث شده که جایگزین لوله‌های چدنی و فولادی بشود. خرید لولیه پلی اتیلن در این سال ها رشد زیادی داشته است. لوله پلی اتیلن با نام اختصاری HDPE از سال 1933 وارد صنعت شده است. رزین‌های PE برای موارد گوناگونی طراحی شده اند و در صنایعی مانند هوارسانی، گازرسانی، مخابرات، آبیاری و آبرسانی، کشاورزی، آتش نشانی، ساختمان سازی و مصارف دیگر به کار بروند. فشار قابل توجهی را می‌توانند درون خود تحمل کنند، کمتر رسوب می‌کنند و در مقابل شرایط محیطی به خوبی مقاومت دارند.

صنایع مختلفی به این لوله‌ها وابسته هستند. اتصالات لوله پلی اتیلن باعث شده که نصب و اجرای آنها هزینه خیلی کمتری داشته باشند و در هر صنعتی از این لوله‌ها استفاده کنند. دلایل کافی برای خرید لوله پلی اتیلن را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ


نوع مصرف

هر صنعتی می‌تواند از انواع لوله پلی اتیلن برای انتقال آب، فاضلاب، گاز و کابل‌ها استفاده کند، به این شرط که نوع انتقال و روش ان را پید کند. پلی اتیلن به دلیل مقاومتی که دارد می‌تواند حتی آب را در زیر دریا منتقل کند. یا به دلیل قدرت محافظتی که دارد، برای انتقال فاضلاب بدون نشتی به کار می‌رود. گاز و هوا به راحتی درون آن منتقل می‌شود، زیرا هیچ حفره ای درون آن ایجاد نمی شود. از آن جا که در برابر شرایط محیطی مانند نور خورشید و اسیدها و فشار خاک مقاوم است، برای کاورینگ سیم‌ها نیز استفاده می‌شود.

قبل از این که لوله پلی اتیلن را سفارش بدهید، حتماً باید با مشاوران پارس زانوس در مورد صنعت خود صحبت کنید. این مشاوران به شما در مورد قطر و جنس لوله‌ها و گرید مورد نیاز شما، مشاوره‌های لازم را می‌دهد.

لوله دست دوم پلی اتیلن

بعضی از افراد به دنبال خرید لوله دست دوم پلی اتیلن هستند و از این طریق می‌خواهند قیمت تمام شده را پایین بیاورند. در حالی که نمی شود مطمئن بود جنس لوله‌های دست دومی که ارائه می‌شود، مرغوب بوده است یا نه. در نتیجه وقتی لوله دست دوم تهیه می‌کنید، ممکن است لوله نامرغوب از مواد ضایعاتی را خریداری کنید و با توجه به صنعتی که دارید، خطرات و آسیب‌های متفاوتی را تجربه کنید. خطرات لوله پلی اتیلن گازرسانی می‌تواند بیشتر از دیگر لوله‌ها باشد.

در ایران برای انواع لوله‌های پلی اتیلن از استاندارد INSO 14427-2 در موسسه استاندارد ملی ایران استفاده می‌کنند. آزمایشگاه‌ها و تولید کننده‌ها از جمله پارس زانوس از این جدول موجود در استاندارد مرجع تبعیت می‌کنند تا لوله پلی اتیلن با گرید A را به مشتریان خود ارائه کنند.


توصیه‌های قبل از خرید لوله پلی اتیلن

در هنگام خرید لوله پلی اتیلن به سطح داخلی آن دقت کنید. داشتن سطح صاف و صیقلی برای لوله و نداشتن هیچ فرورفتگی کوچک و خوردگی، نشاندهنده کیفیت آن است. سطح بیرونی نیز باید یکدست صاف و مات باشد. براق بودن لوله نشانه خوبی برای خرید آن نیست.

شناسنامه لوله پلی اتیلن را بررسی کنید. تمام محصولات پارس زانوس از لیبل روی لوله‌ها استفاده می‌کنند که روی لوله درج شده است.

مزیت این لوله‌ها در نوع اتصال آنهاست. این لوله‌ها از طریق جوشکاری یا دیگر اتصالات به سادگی متصل می‌شوند. این ویژگی برای پروژه‌های سنگین و بزرگ مانند ساختمان سازی، پل سازی، آبیاری و آبرسانی و… مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

به راحتی نمی شکنند و تا نمی شوند و در صورتی که آنها را تا کنید، پس از مدتی کوتاه به حالت نیمه گرد در می‌آید. البته لوله‌های ضخیم تر را هرگز نمی شود تا کرد یا شکست.

برخی از کارخانه‌ها برای کاهش قیمت از ضایع مواد پلیمری در کنار مواد پلی اتیلنی استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد نشتی در لوله‌ها و سختی در اتصال جوشکاری می‌شوند.

اگر از لوله‌های درجه دو برای انتقال آب آشامیدنی استفاده شود، ضررهای جبران ناپذیری به سلامتی افراد می‌زند. ترکیبات لوله‌های درجه دو حتی ممکن است از ضایعات بیمارستانی استفاده شده باشد که بیماری‌های زیادی را می‌توانند منتقل کنند.


خرید لوله پلی اتیلن از کارخانه

قبل از خرید لوله پلی اتیلن حتماً باید حواستان به کیفیت لوله‌ها باشد. لوله درجه دو یا دست دوم پلی اتیلن ممکن است از مواد پلیمری دیگر یا ضایعات بیمارستانی در تولید خود استفاده کرده باشد. در نتیجه سلامتی افراد را در حین آبرسانی و آبیاری گیاهان به خطر می‌اندازد. همچنین نشتی در لوله‌های درجه دو به وجود می‌آید که تمام مزیت لوله پلی اتیلن است و قابل معامله نیست.

قبل از خرید، با مشاوران پارس زانوس در تماس باشید:

شماره های تماس:

09353217638 کارشناس فروش مجتبی مردانی – داخلی 202

09305406259 کارشناس فروش مهیار صفخانی – داخلی 203

09356999096 کارشناس فروش مهدی معینی فر – داخلی 201



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

نوار تیپ آبیاری لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره‌ای در باغ‌ها و گلخانه‌ها به کار می‌‌رود. یکی از ویژگی‌های مهمی که دارد، صرفه‌جویی در مصرف آب است که بیشترین کشاورزان را درگیر کرده است. با رفتن به سمت خشک‌سالی در سال‌های اخیر، خیلی از کشاورزان نگران محصولاتشان هستند. فقط مناطق خشک و بیابانی نیستند که دچار این معضل شده‌اند. حتی مناطق حاصلخیز مثل شمال کشور هم با کمبود آب برای محصولات خودشان هستند. نوار تیپ آبیاری راهی است که جلوی هدر رفتن بیش از اندازه آب را می‌‌گیرد و باعث بهبود مصرف آن در مزرعه و باغ‌ها می‌‌شود.

 

صرفه‌جویی در آب

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولت کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند.

در روش استفاده از نوار آبیاری، میزان اتلاف آب نزدیک به صفر درصد است. تمام آبی که به خاک ریخته می‌‌شود، نزدیک به گیاهان و مخصوص آن‌هاست. آبیاری از طریق لوله‌های پلی اتیلن به میزان لازم و در جایی که نیاز دارند انجام می‌‌شود. بعد از مدتی، شاهد شکوفایی باغ و گلخانه‌ای هستیم که تا قبل از این با مصرف آب بیشتر، باردهی کمتری داشته است.

 

نظم و ترتیب در کشاورزی

اگر از نوار تیپ آبیاری استفاده می‌‌کنید، حتماً باید گیاهان به صورت منظم کاشته شوند. فاصله‌ها از طریق روزنه‌های نوار آبیاری تعیین می‌‌شوند و باید با توجه به استاندارد این لوله‌ها، گیاهان را بکارید. با این کار، باغ منظمی خواهید داشت که حتی از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد. این نظم به شما کمک می‌‌کند که در فضای کوچک‌تر، گیاهان و محصولات بیشتری داشته باشید. اتفاقی که تا قبل از این ممکن نبود، با نوار آبیاری تبدیل به یک روند در باغ و گلخانه می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

 

محصولات لوله پلی اتیلن

 

لوله آبیاری

 

نوار تیپ

 



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

وقتی درباره لوله پلی اتیلن آبرسانی صحبت می‌کنیم، مسئله حجم بالایی از انتقال آب است. یکی از پرکاربردترین لوله‌های چند دهه اخیر است که نگاه‌های زیادی را به سمت خودش جلب کرده. این لوله‌ها با نام اختصاری PE توانسته اند جای خودشان را به خوبی در صنعت باز کنند. کشاورزی و آبرسانی هم یکی از صنایعی است که با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی توانسته از این امکان جدید دنیای لوله کشی استفاده کند. وقتی به کاربرد لوله پلی اتیلن در آبرسانی نگاه می‌کنیم، موارد خیلی زیادی را برای بهبود شرایط درک می‌کنیم.

درباره لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن را با نام اختصاری PE می‌شناسیم که در حقیقت از پلیمریزاسیون اتیلن به دست می‌آید. ماده ای بسیار مهم که تغییر پذیری خیلی کمی دارد، در هوای سرد و گرم مقاوم است، آب در آن رسوب نمی‌کند و طول عمر بالایی را از خودش نشان می‌دهد. از زمانی که این لوله‌ها وارد مراحل آبرسانی و آبیاری شده اند، و توانسته اند در مسیر لوله کشی‌های مهمی قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید:

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ

انعطاف پذیر و مقاوم

ترکیب این دو ویژگی برای لوله پلی اتیلن خیلی عجیب نیست. این لوله برای انتقال مایعات و گاز استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. در نتیجه می‌توانیم انعطاف پذیری را در آن ببینیم. در مقابل، در مقابل فشارهای فیزیکی و محیطی، مقاومت خوبی از خودش نشان می‌دهد.

مزیت اصلی درباره لوله پلی اتیلن این است که در زیر زمین خاک می‌شود، اما توسط جوندگان آسیب نمی‌بیند. حتی سرمای بیش از حد در زمستان، باعث نمی‌شود که مسیر انتقال آب دچار اختلال بشود. لوله در سرما نمی‌شکند و برای محیط‌های کویری که معمولاً با این چالش روبرو هستند، بسیار مناسب است.

مزیت های اصلی لوله پلی اتیلن آبرسانی

همان طور که گفتیم، لوله پلی اتیلن آبرسانی توانسته مشکلات لوله‌های آب قبلی را حذف کند. بنابراین خیلی از تصورات منفی که نسبت به لوله آب داشته اید، در این مدل لوله‌ها پیدا نمی‌کند. در مقابل، مزیت‌های این لوله را بررسی می‌کنیم.

  1. نصب خیلی آسانی دارد و به راحتی به لوله‌ها متصل می‌شود
  2. در تمام بخش‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید
  3. ابزارهای خیلی سنگینی برای نصب نیاز ندارد
  4. در مقابل دیگر لوله‌ها، عمر طولانی تری دارد و در نتیجه هزینه‌های را کاهش می‌دهد
  5. در مقابل سایش و شرایط محیطی، استحکام خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد
  6. در برابر مواد شیمیایی مختلف، مقاوم است
  7. در برابر حلال‌های آلی، به خوبی مقاومت نشان می‌دهد
  8. اصطکاک کمی دارد و همیشه در جای خود ثابت می‌ماند
  9. به پوشش و حفاظت کاتدی نیازی ندارد
  10. در برابر اشعه‌های فرابنفش افتاب هم به خوبی مقاومت می‌کند
  11. سرما و گرمای شدید روی آن اثری ندارد
  12. فرسایش خاک و زلزله نمی‌توانند به آن اسیب جدی وارد کنند

 

منبع: سایت پارس زانوس



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, خرید لوله پلی اتیلن, قیمت لوله پلی اتیلن, راهنمای لوله پلی اتیلن, درباره لوله پلی اتیلن, لوله دست دوم پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

قبل از این که بدانیم لوله پلی اتیلن چیست و چرا باید آن را شناخت، باید بدانیم که بدون این لوله ها، صنعت‌های مختلف، مشکلات نشتی و افت فشار و خرابی و پوسیدگی را داشته‌اند. لوله‌های چدنی و سیمانی که قبل از این استفاده می‌شدند، با نشتی دادن، سوراخ شدن و ترکیدن، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کردند. اگر این مشکلات در خانه‌های مسکونی اتفاق می‌افتادند، محل نشت و پوسیدگی را به راحتی می‌شد پیدا کرد. اما وقتی بحث انتقال مایعات و گازها، آبرسانی، آبیاری، آتش نشانی و… پیش می‌آید، پیدا کردن نشتی در فاصله‌های طولانی عملاً کار فرسایشی سختی بود که زمان زیادی هم می‌گرفت.

لوله‌های پلی اتیلن توانستند به راحتی جایگزین این لوله‌های چدنی و فولادی و سیمانی بشوند و این مشکلات را از بین ببرند. صنایع مختلفی مثل آبرسانی، آبیاری، کشاورزی، گازرسانی، آتش نشانی، و مخابرات و صنعت‌های مرتبط، با این لوله‌ها توانسته اند انتقال مطمئن تر و ایمن تری داشته باشند. احتمال پارگی، پوسیدگی، خوردگی و شکاف‌های دیگر در این لوله‌ها تقریباً صفر است. اما چه طور ممکن است؟

لوله پلی اتیلن چیست؟

قبل از این که ویژگی‌های این لوله‌ها را بررسی کنیم، باید نگاهی به خود پلی اتیلن و جنس آن بیاندازیم. پلی اتیلن نوعی پلاستیک پلیمری به حساب می‌آید که از پلمیریزاسیون گاز بی رنگ اتیلن با فرمول شیمایی C2H4 به دست می‌آید. این پلاستیک قابل بازیافت است و با ذوب و قالب گیری به شکل لوله‌ها و مواد مختلف دیگر در می‌آید.

گوناگونی پلی اتیلن که در دو دسته سبک و سنگین قرار می‌گیرند، موارد استفاده آن را بالاتر می‌برد. پلی اتیلن سنگین که بیشترین مصرف را در بین مشتریان دارد، دارای زنجیره مولکولی فشرده و بدون شاخه است. همین موضوع باعث می‌شود که انعطاف کمی از خودش نشان بدهد، و چگالی بالایی داشته باشد.


مطالب مرتبط:

 

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ

 


 

رنگ لوله پلی اتیلن

رنگ پلی اتیلن خام در حقیقت سفید است، اما با ضافه کردن رنگ دانه‌های مختلف به مواد خام، رنگ‌های مختلف از آن به دست می‌آید. رنگی که برای این لوله به کار می‌رود سیاه است، اما برای تعیین کردن مورد استفاده آن، از خطوط رنگی روی آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال،در گازرسانی دارای خط زرد و در آبرسانی دارای خطوط آبی یا بدون خط و یکدست سیاه است.

 


انواع لوله پلی اتیلن

هر صنعتی با توجه به میزان استفاده و نوع ماده ای که قصد انتقال آن را دارد، می‌تواند از انواع مختلف آنها استفاده کند. به عنوان مثال، صنعت کشاورزی از دو نوع آبیاری یا آبرسانی استفاده می‌کنند. برای حجم بالاتر انتقال آب مانند آتش نشانی که نیاز به سرعت و حجم بالا داریم، این لوله سخت‌تر باید به کار برود.

لوله پلی اتیلن را به اختصار با PE نشان می‌دهند، در دسته مواد گرمانرم‌ قرار می‌گیرد و خاصیت ترموپلاستیک دارد. ویژگی اصلی آنها در طول عمر بالا، مقاومت در برابر شرایط محیطی و فیزیکی و قابل بازیافت بودن آن است.


گریدهای مختلف

لوله‌های پلی اتیلن در سه گرید قرار می‌گیرند. گرید PE63 که دارای ضخامت و وزن زیادی است، معمولاً مقرون به صرفه نیست و جایی به کار نمی‌رود. در گرید PE80، وزن و ضخامت کمتری را شاهد هستیم، و البته قیمتش هم پایین تر است. چگالی در این گرید بیشتر از مدل قبلی است و باعث می‌شود لوله‌ها بتوانند میزان فشار بیشتری را تحمل کنند.

گرید PE100 هم که از بهترین مواد اولیه تولید می‌شود، کمترین وزن و ضخامت را در بین سه گرید دارد. در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید، مقاومت بیشتری از خودش نشان می‌دهد.


دسته بندی لوله پلی اتیلن

براساس نوعی که این لوله‌ها ساخته می‌شوند، دو دسته تک جداره و دوجداره هم داریم. اگر از لوله تک جداره استفاده می‌کنید، باید بدانید که این لوله‌ها نهایتاً 2 تا 40 اتمسفر فشار را تحمل می‌کنند. مناسب شبکه‌های آبرسانی و آبیاری هستند و انعطاف بهتری هم دارند.

لوله‌های دوجداره یا کاروگیت به دلیل افزایش ویژگی‌هایی که دارند، مقاومت بیشتری در مقابل ترک خوردن، ضربه خوردن، تغییرات دمایی و مواد شیمیایی مختلف دارند. تحمل فشار این لوله‌ها بین 6 تا 32 اتمسفر است. با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، مناسب صنعت کشاورزی، انتقال مایعات صنعتی، انتقال آب در فشار بالا و حرکت روی سطوح ناهموار هستند.

تولید محتوای پارس زانوس | تولید کننده انواع لوله پلی اتیلن



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

صنعت تولید لوله پلی اتیلن از 50 سال پیش پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید انواع لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن داشته‌ و توانسته است در بسیاری از صنایع از جمله آبیاری، آبرسانی و مخابرات، جایگزین لوله‌های فلزی، پی وی سی و سیمانی شود. ویژگی‌هایی چون استحکام، انعطاف‌پذیری و روش نصب آسان این نوع لوله و اتصالات آن، نقش بسزایی در این پیشرفت داشته‌اند. در ادامه در مورد لوله پلی اتیلن آبیاری و ویژگی‌های متمایز آن توضیح می‌دهیم.


مطالب مرتبط

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ


لوله پلی اتیلن آبیاری چیست؟

این نوع لوله با هدف استفاده بهینه از آب به کار برده می‌شود. این لوله‌ها از لوله‌های آبرسانی اصلی انشعاب گرفته شده و برای آبیاری به روش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. طراحی لوله‌های پلی اتیلن آبیاری به گونه‌ای است که منابع آبی را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. لوله پلی اتیلن آبیاری به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند.
لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب و آبیاری است.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوسg



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس زانوس

راه حل‌های هوشمندانه زیادی برای صرفه جویی آب در کشاورزی و آبیاری هستند، اما لوله آبیاری در تمام آن‌ها حضور دارد. برای این کار، باید به سراغ لوله ای برویم که تحمل آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره ای را داشته باشد. در عین حال انعطاف پذیر باشد، به راحتی خم شود، نشتی نداشته باشد و کیفیت آب را هم حفظ کند. تمام این ویژگی‌ها در لوله آبیاری پلی اتیلن وجود دارند. پلی اتیلن به دلیل توانایی بالای خودشان در آبیاری قطره ای و کاهش محسوس مصرف آب در کشاورزی شناخته می‌شوند.


مطالب مرتبط:

لوله پلی اتیلن | خرید و ویژگی ها

محصولات لوله پلی اتیلن

لوله آبیاری

نوار تیپ

 


در مورد آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش‌های مدرن آبیاری در کشاورزی است که سال‌های زیادی است به کار می‌رود. در این روش، نیاز به لوله‌هایی داریم که بتوانیم در میان گیاهان کار کنیم و آبیاری را به روش قطره ای انجام دهیم. این روش که به آبیاری دریپر یا قطره چکان هم معروف است، از طریق سوراخ‌های ریزی که در لوله ایجاد شده انجام می‌شود.

برای این کار لازم است که با توجه به فاصله سوراخ‌ها از همدیگر، گیاهان را در جای درست بکاریم. این لوله کمک می‌کند که کاشت در باغ و گلخانه منظم بشود و به هر کدام از گیاهان اب کافی برسد. از آن جا که آب دقیقاً در نزدیکی گیاه ریخته می‌شود، نیاز گیاه برطرف می‌شود و خاک اطراف آن نیز بی دلیل خیس نمی‌شود. آب ریخته شده در بخش‌هایی از خاک که ریشه و گیاهی نداشته باشد، توسط گرمای هوا خشک می‌شود که مصداق کامل اتلاف آب است.


مزایای آبیاری قطره ای

برای آبیاری قطره ای به لوله‌هایی نیاز داریم که کیفیت مناسبی داشته باشند. اگر اندازه و فاصله سوراخ‌ها، کیفیت لوله‌ها و قطر آنها مناسب نباشد، عملاً هزینه خرید آنها را دور ریخته اید. مزیت‌های لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره ای به کشاورز کمک می‌کند که با وجود محدویت در آبیاری، همچنان گیاهان پرباری داشته باشد.

با داشتن ذخیره آب که در سپتیک تانک پلی اتیلن ذخیره می‌شود، می‌توانید آب‌های باقیمانده را ذخیره کنید تا در زمان‌های خشکسالی یا کم آبی از این ذخیره استفاده کنید. گیاهان به اندازه آب می‌خورند، باقی مانده آب در تانکر ذخیره می‌شود و مصرف آب به شکل محسوسی پایین می‌آید. در مدت کوتاهی کاهش مصرف آب، افزایش باروری گیاهان و افزایش ذخیره آب را می‌توانید به وضوح ببینید. این ویژگی‌ها به شما انگیزه می‌دهد که محصولات باغ و در نتیجه درآمد خودتان را افزایش بدهید.


ملاک‌های خرید لوله آبیاری قطره ای

لوله پلی اتیلن گرید A که توسط شرکت پارس زانوس تولید می‌شود، ویژگی‌هایی دارد که خیال شما را برای آبیاری قطره ای راحت می‌کند. اگر پلی اتیلن از جنس مرغوب نباشد، یا لوله خراب یا نامرغوب را به اسم لوله دست دوم بخرید، مشکلات زیادی را برای آبیاری خواهید داشت. مزایای لوله پلی اتیلن گرید A اینهاست:

  1. هیچ ماده ای از لوله به آب اضافه نمی‌شود. در حالی که پلیمرهای لوله نامرغوب به مرور به آب اضافه می‌شود و محصول را خراب می‌کند. این موضوع در مورد آب آشامیدنی حیاتی است.
  2. قطر و فاصله سوراخ‌ها روی لوله استاندارد و مناسب است. در هیچ کجای لوله هم نشتی ندارد و فقط در همان مکان‌های مشخص شده، آب روی زمین می‌ریزد.
  3. گرما و سرما در کیفیت لوله تغییری ایجاد نمی‌کند.
  4. جانوران جونده مانند موش و خرگوش و راسو، نمی‌توانند آن را بجوند.
  5. از بین گیاهان می‌تواند عبور کند بدون این که آسیبی به آنها بزند.
  6. تمام استانداردهای لازم برای دریافت تاییده از جهاد کشاورزی را دارند.

قیمت منصفانه برای خرید لوله آبیاری، آخرین گزینه ای است که باید به آن فکر کنید. نداشتن هر کدام از ملاک‌های بالا، باعث می‌شود که در کوتاه مدت مجبور به تعویض لوله ارزان قیمت با لوله‌های جدید بشوید.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن, نوار آبیاری, نوار تیپ آبیاری, لوله آبیاری, لوله آبیاری قطره ای, آبیاری قطره ای, لوله کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()